Vincentia vibes - Reisverslag uit Vincentia, Australië van Cecile Ruijter - WaarBenJij.nu Vincentia vibes - Reisverslag uit Vincentia, Australië van Cecile Ruijter - WaarBenJij.nu

Vincentia vibes

Door: Cecile de Ruijter

Blijf op de hoogte en volg Cecile

11 December 2016 | Australië, Vincentia

Wat kan ik toch immens genieten van Australië... Afgelopen woensdag om 7:15 uur, zijn Keir en ik vertrokken vanaf Melbourne naar Vincentia. In totaal zijn we 14 uur onderweg en arriveren om half tien in de avond. Onderweg herleef ik mijn herinneringen van dit prachtige, uitgestrekte landschap. Gigantische vlaktes met niets te bekennen. De bergen aan de horizon, aparte vogels en eenzame bomen. We rijden langs de kust en stoppen in plaatsen als Bairnsdale en Eden. In Eden genieten we van verse vis aan het strand. Het leven kan niet beter zijn dan dit!

In Vincentia verblijven we een week bij Veeru en Sutanter. Beide dames (oorspronkelijk uit India), zijn tandarts en werken in de stad Nowra. In een prachtig groot huis wonen zij samen met twee honden, genaamd Snowy en Zina. Na een goede nachtrust, kijk ik in de ochtend vanaf het balkon uit over de zee... Wat een plek! Deze omgeving is genaamd Jervis Bay en is in het bezit van het witste strand ter wereld (Hyams beach)! Het mooie is dat hier nauwelijks tourisme is. Deze gebieden zijn nog onontdekt en vaak zijn wij de enige op het strand. Ik geniet van deze witte stranden, de natuurparken en de gezelligheid van deze kleine kust dorpjes. Samen met de honden, maken we vele wandelingen over het strand. Soms nemen we de handdoeken mee voor een sprong in de zee en een rustpauze. Af en toe vinden de hondjes beide een plek aan mijn zijde. Samen een oogje sluiten is een heerlijk gevoel. Wel willen ze je stiekem ook beschermen tegen alles en iedereen die voorbij komt. Ik weet nu al dat ik deze lieverds immens ga missen...

Op de eerste avond genieten we van een BBQ op het ruime balkon. Vlak daarna zet er een storm op zee op. Deze bereikt gelukkig Vincentia niet, maar geeft ons wel een kleurenpalet van flitsen in de lucht. Snel haasten ik en Keir ons naar het strand om de storm te fotograferen. Over een gebied van wel 100 kilometer strekt de storm zich uit. Iedere flits wordt gevolgd door een nieuwe en het is een geweldig uitzicht.

Tot aanstaande vrijdag mag ik nog genieten van deze geweldige plek. Daarna reizen wij terug naar Melbourne en besteed ik daar nog een week, voordat ik naar Brisbane vlieg.

Dankjewel lieve lezers!

Veel liefs,
Cecile

  • 11 December 2016 - 11:39

    Mariska:

    Wat is dat genieten zeg

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cecile

Actief sinds 22 Jan. 2015
Verslag gelezen: 437
Totaal aantal bezoekers 34974

Voorgaande reizen:

03 Januari 2018 - 03 Januari 2018

New Zealand 2018

29 November 2016 - 29 November 2017

Australië - part two

15 April 2017 - 29 April 2017

New Zealand 2017

12 November 2016 - 29 November 2016

Indonesië

17 Oktober 2016 - 12 November 2016

Vietnam

14 Oktober 2016 - 17 Oktober 2016

Singapore

17 September 2016 - 14 Oktober 2016

Thailand

20 Maart 2015 - 02 Oktober 2015

Australie

31 Januari 2015 - 20 Maart 2015

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: