Merry X-mas everybody! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Cecile Ruijter - WaarBenJij.nu Merry X-mas everybody! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Cecile Ruijter - WaarBenJij.nu

Merry X-mas everybody!

Door: Cecile de Ruijter

Blijf op de hoogte en volg Cecile

20 December 2016 | Australië, Melbourne

Nog maar een paar dagen en dan is het Kerstmis! Voor de eerste keer in mijn leven, vier ik de feestdagen in temperaturen rond de 30 graden en hoger. In Australië is het nu hartje zomer en dat is te merken. Normaal springen wij Nederlanders, dik verpakt in al onze winterkleren, op de fiets. Nu heb ik aan een korte broek en t-shirt genoeg. Het is en blijft vreemd om je in te smeren met factor 50 zonnebrand, terwijl de kerstmis muziek op de achtergrond speelt. Wel heb ik enorm veel zin in deze 'anders dan anders' feestdagen. Vanuit Australië wens ik iedereen een fijne kerst toe en een gelukkig nieuwjaar! Dat we het volgend jaar weer samen mogen vieren.

Afgelopen vrijdag zijn Keir en ik weer gearriveerd in Melbourne. Deze keer duurde de auto rit vanaf Vincentia 'maar' 10 uur. Een tijdverschil van 4 uur met de heenreis, omdat wij de inlandse route hebben gekozen. Deze gaat vlak langs de hoofstad 'Canberra' en we bevinden ons ruim 600 kilometer op dezelfde, rechte weg. De tijd vliegt voorbij en voor we het weten, rijden we weer door onze geliefde stad: Melbourne.

De tijd in Vincentia was werkelijk geweldig. Tien dagen met goede vrienden, de hondjes en genieten van de prachtige stranden en bossen. Op twee diverse dagen bezoeken we het 'Booderee National Park'. Boven op een steile klif, vinden we een oude historische vuurtoren. In deze gevaarlijke omgeving heeft jaren een familie geleefd. Met al de gevaarlijke en vele dodelijke gevolgen van dien. We zijn zo onder de indruk van deze plek, dat we besluiten de volgende dag de zonsopgang te gaan bekijken. De wekker gaat om vier uur in de ochtend. Om half zes genieten we van deze prachtige rode gloed, die de zon overal verspreid. In het nationale park bezoeken we ook verschillende stranden, zoals Murrays Beach en Cave Beach. Ik durf te beweren dat er weinig stranden zijn in Azië, die dit kunnen overtreffen. Het zand is zo wit en schoon, het water kent vele tinten blauw en het regenwoud is immens groen. Overal zijn kangaroos, walibies, kookaberra's en andere Australische dieren. De temperatuur haalt soms de 40 graden. Vliegen zijn er in overvloed. De regen brengt gelukkig verlossing van de hitte én de vliegen.

Eenmaal terug in Melbourne, geniet ik van alle activiteiteiten hier. Een koffie in het café, het bezoeken van het CBD (het centrum) en het omgaan met vrienden en kennissen. Wat heb ik een warm welkom mogen ontvangen de afgelopen weken. Ik ga mijn geliefde stad erg missen. Gelukkig hang ik nog even rond in Australië. Nu op naar de volgende stop: Brisbane!

Merry X-mas everybody and a happy new year!

Veel liefs,
Cecile

  • 20 December 2016 - 14:09

    Brigitte:

    Lieve Cecile, hele fijne en speciale kerstdagen

  • 21 December 2016 - 03:19

    Cecile :

    Dankjewel tante! Ook voor jou. Xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cecile

Actief sinds 22 Jan. 2015
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 34974

Voorgaande reizen:

03 Januari 2018 - 03 Januari 2018

New Zealand 2018

29 November 2016 - 29 November 2017

Australië - part two

15 April 2017 - 29 April 2017

New Zealand 2017

12 November 2016 - 29 November 2016

Indonesië

17 Oktober 2016 - 12 November 2016

Vietnam

14 Oktober 2016 - 17 Oktober 2016

Singapore

17 September 2016 - 14 Oktober 2016

Thailand

20 Maart 2015 - 02 Oktober 2015

Australie

31 Januari 2015 - 20 Maart 2015

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: