Holiday time - Reisverslag uit Morven, Australië van Cecile Ruijter - WaarBenJij.nu Holiday time - Reisverslag uit Morven, Australië van Cecile Ruijter - WaarBenJij.nu

Holiday time

Door: Cecile de Ruijter

Blijf op de hoogte en volg Cecile

09 Juli 2017 | Australië, Morven

Na een aantal maanden vrijwel iedere dag gewerkt te hebben, is het tijd voor een vakantie! Inmiddels heb ik nog maar 4,5 maand over van mijn werkvisum. Met nog maar een aantal maanden resterend, maak ik graag tijd vrij om mijn lieve vrienden en (deze keer!) familie te zien.

Twee weken geleden heb ik afscheid genomen van het mustering team en ben ik samen met Joe en Penny naar Morven (Queensland) gereisd. Daar heb ik de afgelopen weken voor de ouders van Penny gewerkt. Rob en Elizabeth bezitten een prachtige cattle farm van ruim 20.000 acres, genaamd 'Moyallen'. Hier help ik met het runnen van de boerderij; van het verzorgen van de paarden, voeren van de koeien tot hekken repareren. Na mijn vakantie, keer ik terug naar Moyallen en werk ik hier een aantal maanden. Vanaf begin september krijgen alle koeien namelijk kalfjes en dat schijnt een ontzettend drukke, maar mooie periode te zijn. Als ik een dagje vrij ben, pluk ik een paard uit de paddock en ga ik voor een fijne buitenrit. In de heuvels, springen de kangaroos overal tevoorschijn en vliegen de papegaaien in het rond. Het is lastig om niet nóg meer van Australië te gaan houden.

Mijn vakantie start ik met een aatal dagen bij Julie in Rosewood (Queensland). Dat is 'maar' twaalf uur reizen vanaf Morven. Ik zie er naar uit weer haar weer te zien en natuurlijk een aantal dressuurpaarden te rijden!

Woensdag 12 juli vlieg ik van Brisbane naar Sydney. Vanaf daar reis ik naar Vincentia (New South Wales) en bezoek ik Veeru & Sutanter. Afgelopen december ben ik op bezoek geweest en het is ruim tijd voor een reünie. Goede vrienden Keir en Sofie reizen samen vanaf Melbourne en arriveren tevens de 12de. Dat wordt genieten van een winterzonnetje op het strand!

Keir, Sofie en ik reizen samen terug naar Melbourne. Vanaf 19 juli is namelijk mijn lieve zus in Australië. Ik kan niet wachten om haar weer te zien! Ik zie er tevens naar uit haar Melbourne te laten zien en alles wat dit prachtige land rijk is.

Zondag 23 juli vliegen Sofie en ik naar Nieuw Zeeland en verblijven we bij Rob in Queenstown. Het is inmiddels hartje winter daar en wij vinden het wel tijd voor een wintersport!

Dankjewel lieve lezers!

Liefs,
Cecile

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cecile

Actief sinds 22 Jan. 2015
Verslag gelezen: 407
Totaal aantal bezoekers 34923

Voorgaande reizen:

03 Januari 2018 - 03 Januari 2018

New Zealand 2018

29 November 2016 - 29 November 2017

Australië - part two

15 April 2017 - 29 April 2017

New Zealand 2017

12 November 2016 - 29 November 2016

Indonesië

17 Oktober 2016 - 12 November 2016

Vietnam

14 Oktober 2016 - 17 Oktober 2016

Singapore

17 September 2016 - 14 Oktober 2016

Thailand

20 Maart 2015 - 02 Oktober 2015

Australie

31 Januari 2015 - 20 Maart 2015

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: