The Australian Dream - Reisverslag uit Camperdown, Australië van Cecile Ruijter - WaarBenJij.nu The Australian Dream - Reisverslag uit Camperdown, Australië van Cecile Ruijter - WaarBenJij.nu

The Australian Dream

09 April 2017 | Australië, Camperdown

Gisteren had ik (voor de tweede keer in mijn leven), de kans om naar 'The Grampians' te gaan. Een prachtig natuurpark in Victoria. Samen met Sofie, rijd ik de smalle bergweggetjes in onze gigantische werkauto. Onderweg hebben we flinke regenbuien, maar aangekomen in het natuurpark, schijnt een zonnetje ons heerlijk tegemoet. Als wij de bergen inrijden, ontvangen we op een begeven moment geen andere radio zender meer dan die met klassieke muziek. Daardoor voelen we ons net in de Droomvlucht van de Efteling. Na iedere bocht verwachten we wel een elf of eenhoorn midden op de weg. Die vinden we helaas niet, maar wel twee wallibies die als spoken tevoorschijn springen. Gelukkig hebben we ze beide (veilig) kunnen ontwijken. In The Grampians bezoeken we het Boroka lookout punt en de Mackenzie waterfalls. Alles is nog net zo mooi als ik mij kan herinneren. Rijdend in onze grote pick-up truck ontvangen we altijd een aantal vreemde blikken. Twee van die kleine meisjes, in een gigantische auto plus de klassieke muziek om het af te maken. Als zelfs de Aziatische touristen je aan staren, dan weet je dat het er vreemd uit ziet. Ons eenmaal kennende, dit zorgt alleen maar voor meer plezier.

Inmiddels zijn de laatste werkdagen in Darlington aangebroken. Afgelopen week hebben we een groot gedeelte van de paddocks verbrand. Dit heeft de reden dat de grond ontdaan kan worden van alle oude gewassen en weer vruchtbaar is voor het nieuwe seizoen. Tot en met donderdag werken Sofie en ik nog samen op de boerderij. Daarna gaan wij ieder weer onze eigen weg *snik*.

Aanstaande zaterdag vlieg ik naar Queenstown (Nieuw Zeeland) voor twee weken. Als ik terug kom, reis ik razendsnel naar Townsville. Dit is een paar uur vanaf Cairns in Australië. Maandag ochtend (1 mei) neem ik de bus en dan start mijn nieuwe baan in Richmond (Queensland state). Ik ben namelijk aangenomen om bij een 'Mustering Contracter' te komen werken. Dit is een bedrijf dat wordt ingehuurd om de koeien van andere boerderijen bij elkaar te drijven, m.b.v. paarden, honden, motoren en helicopters. Voor de zes werknemers van dit bedrijf ga ik koken en daarnaast meehelpen met het musteren van de koeien en de verzorging van de paarden. Ik zie ontzettend uit naar deze ervaring. It sounds like the Australian Dream right? Ik hoop dat ik internet heb om jullie up-to-date te mogen houden.

Dankjewel lieve lezers en tot de volgende keer!