Welcome back mate! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Cecile Ruijter - WaarBenJij.nu Welcome back mate! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Cecile Ruijter - WaarBenJij.nu

Welcome back mate!

Door: Cecile de Ruijter

Blijf op de hoogte en volg Cecile

04 December 2016 | Australië, Melbourne

Inmiddels ben ik alweer een korte tijd terug in mijn geliefde Melbourne, Australië. Het is een onbeschrijflijk gevoel, hoeveel ik dit land en deze stad gemist heb. Binnen een dag voel ik mij alsof ik net thuis gekomen ben. Ik geniet van de tropische vogel geluiden en de stad. De hoeveelheid kleine praatjes op straat, de vriendelijkheid van de mensen.

Dinsdag nacht pikt mijn goede vriend Keir mij op van Melbourne airport. Onze dagen in Melbourne zijn gevuld met 'dog walks', fotografie en het oppassen op kinderen. Keir woont in de wijk St. Kilda east. Deze wijk ligt vlakbij het strand. Dit geeft ons de kans veel wandelingen te maken over het strand, vooral tijdens zonsondergang. Langzaam aan wordt het zomer in Melbourne. Temperaturen zijn nu dagelijks boven de 20 graden. Na de dagelijkse 35 graden in Indonesië, is dit een welkome temperatuur.

In de vijf dagen dat ik weer in Australië ben, heb ik zoveel vrienden en kennissen al mogen zien. Gisteren hebben wij samen met Aimee (Keirs huisgenoot) genoten van koffie, de zon en heerlijke fish & chips op het strand. Vergezeld met een perfecte zonsondergang en goede vrienden, ken ik puur geluk. De zondag ochtend starten we met een Scandinavische kerstmis markt. Deze is georganiseerd in de achtertuin van een gigantische villa. Het prachtige huis is in bezit van een typische Australische architectuur met bijhorende veranda. Deze bevindt zich op beide verdiepingen en versierd het witte huis met haar sierlijke bogen.

Aanstaande woensdag vertrekken Keir en ik richting Vincentia, New South Wales. Daar verblijven wij een week bij onze vriendin Veeru. Veeru was de huisgenoot van Keir, toen ik afgelopen jaar Melbourne bezocht. Vlak voor kerstmis vlieg ik naar Brisbane. Daar verblijf ik 10 dagen bij Rob. Een van mijn beste vrienden uit Queenstown, Nieuw-Zeeland. Rob verblijft bij zijn familie in Australië en ik ben uitgenodigd met zijn allen kerstmis en oud & nieuw te vieren. In het nieuwe jaar reis ik af naar Rosewood, daar ga ik op bezoek bij Julie. Ik had nooit verwacht dat ik met zoveel liefde en warmte ontvangen ging worden. Ik geniet wederom van dit prachtige land en de enorme gastvrijheid. Tot volgende week, lieve lezers!

Veel liefs,
Cecile