Welcome back mate! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Cecile Ruijter - WaarBenJij.nu Welcome back mate! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Cecile Ruijter - WaarBenJij.nu

Welcome back mate!

Door: Cecile de Ruijter

Blijf op de hoogte en volg Cecile

04 December 2016 | Australië, Melbourne

Inmiddels ben ik alweer een korte tijd terug in mijn geliefde Melbourne, Australië. Het is een onbeschrijflijk gevoel, hoeveel ik dit land en deze stad gemist heb. Binnen een dag voel ik mij alsof ik net thuis gekomen ben. Ik geniet van de tropische vogel geluiden en de stad. De hoeveelheid kleine praatjes op straat, de vriendelijkheid van de mensen.

Dinsdag nacht pikt mijn goede vriend Keir mij op van Melbourne airport. Onze dagen in Melbourne zijn gevuld met 'dog walks', fotografie en het oppassen op kinderen. Keir woont in de wijk St. Kilda east. Deze wijk ligt vlakbij het strand. Dit geeft ons de kans veel wandelingen te maken over het strand, vooral tijdens zonsondergang. Langzaam aan wordt het zomer in Melbourne. Temperaturen zijn nu dagelijks boven de 20 graden. Na de dagelijkse 35 graden in Indonesië, is dit een welkome temperatuur.

In de vijf dagen dat ik weer in Australië ben, heb ik zoveel vrienden en kennissen al mogen zien. Gisteren hebben wij samen met Aimee (Keirs huisgenoot) genoten van koffie, de zon en heerlijke fish & chips op het strand. Vergezeld met een perfecte zonsondergang en goede vrienden, ken ik puur geluk. De zondag ochtend starten we met een Scandinavische kerstmis markt. Deze is georganiseerd in de achtertuin van een gigantische villa. Het prachtige huis is in bezit van een typische Australische architectuur met bijhorende veranda. Deze bevindt zich op beide verdiepingen en versierd het witte huis met haar sierlijke bogen.

Aanstaande woensdag vertrekken Keir en ik richting Vincentia, New South Wales. Daar verblijven wij een week bij onze vriendin Veeru. Veeru was de huisgenoot van Keir, toen ik afgelopen jaar Melbourne bezocht. Vlak voor kerstmis vlieg ik naar Brisbane. Daar verblijf ik 10 dagen bij Rob. Een van mijn beste vrienden uit Queenstown, Nieuw-Zeeland. Rob verblijft bij zijn familie in Australië en ik ben uitgenodigd met zijn allen kerstmis en oud & nieuw te vieren. In het nieuwe jaar reis ik af naar Rosewood, daar ga ik op bezoek bij Julie. Ik had nooit verwacht dat ik met zoveel liefde en warmte ontvangen ging worden. Ik geniet wederom van dit prachtige land en de enorme gastvrijheid. Tot volgende week, lieve lezers!

Veel liefs,
Cecile

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cecile

Actief sinds 22 Jan. 2015
Verslag gelezen: 402
Totaal aantal bezoekers 34974

Voorgaande reizen:

03 Januari 2018 - 03 Januari 2018

New Zealand 2018

29 November 2016 - 29 November 2017

Australië - part two

15 April 2017 - 29 April 2017

New Zealand 2017

12 November 2016 - 29 November 2016

Indonesië

17 Oktober 2016 - 12 November 2016

Vietnam

14 Oktober 2016 - 17 Oktober 2016

Singapore

17 September 2016 - 14 Oktober 2016

Thailand

20 Maart 2015 - 02 Oktober 2015

Australie

31 Januari 2015 - 20 Maart 2015

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: