Howdoe Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Cecile Ruijter - WaarBenJij.nu Howdoe Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Cecile Ruijter - WaarBenJij.nu

Howdoe Auckland

Door: Cecile de Ruijter

Blijf op de hoogte en volg Cecile

14 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

Waar in Nederland de bibliotheken grotendeels leeg of verdwenen zijn, staat er hier een gigantische rij op zondag ochtend. Als de deuren om klokslag 10 uur open gaan, rent iedereen naar binnen. Ik dacht die gaan recht naar de computers, maar dat is niet zo. Waar ze wel heen zijn gerend, blijft mij nog even onduidelijk.

Vandaag typ ik mijn laatste verslag vanuit Auckland en stiekem ben ik blij dat ik de drukke stad en hostel kan verlaten. Het is een prachtige stad, alleen voel ik me toch meer op mijn gemak in de mooie kleinere steden die Nieuw Zeeland te bieden heeft. Het hostel ben ik echt blij te verlaten. Ik sliep in een kamer zonder raam, met alleen vier bedden en een niet zo fijne geur. Mocht ik me ooit in een isoleercel bevinden, weet ik alvast hoe dat voelt.

De eerste dag in Auckland (vrijdag) ben ik naar het Auckland museum geweest, gratis te bezoeken dus dat is altijd leuk! Vervolgens ben ik door de stad gaan lopen en heb een aantal highlights bekeken, zoals Sky Tower en Ferry Building. Eenmaal terug op de kamer kwam ik Wieke tegen, zoals de naam al vermoed een Nederlander! Samen met Ingrid zijn we in het Albert Park gaan zitten en rond een uur of 8 in de avond was het dan echt tijd om iets te gaan eten. De middag werd vervolgd in de bar en het werd een erg gezellige avond!

Vrijdag was ik eigenlijk van plan naar Mount Eden te gaan lopen. Dit is een krater van een vulkaan, die nu niet meer actief is. Ik ben blij dat ik dat naar de zaterdag heb verzet. De heenreis duurde iets meer dan twee uur, aangezien ik altijd verdwaal. Daardoor kom ik wel op de mooiste plekken, namelijk dwars door Auckland University, de Wintergardens (must see!) en een cricket kampioenschap onder middelbare scholieren. Een paar minuten voordat ik bij het uitzichtspunt was, ontmoette ik Gijs (haha papa ;) ). Samen zijn we weer terug gelopen en opeens was ik in een uur weer bij mijn hostel. Het was leuk om met Gijs te praten maar vrienden, nee dat zouden wij nooit worden. Hij kwam uit Friesland en ik vond hem nogal stug. Dus ik was blij toen ik gedag kon zeggen en alleen verder kon lopen (sorry Gijs als je dit ooit leest).

De rest van de dag heb ik besteed in Albert Park. Heerlijk lezen en stelletjes kijken, want o ja! Valentijnsdag! Om 12 uur heb ik de bus richting Whitianga, dus voor nu howdoe Auckland!

Dikke kus,
Ciel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cecile

Actief sinds 22 Jan. 2015
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 34974

Voorgaande reizen:

03 Januari 2018 - 03 Januari 2018

New Zealand 2018

29 November 2016 - 29 November 2017

Australië - part two

15 April 2017 - 29 April 2017

New Zealand 2017

12 November 2016 - 29 November 2016

Indonesië

17 Oktober 2016 - 12 November 2016

Vietnam

14 Oktober 2016 - 17 Oktober 2016

Singapore

17 September 2016 - 14 Oktober 2016

Thailand

20 Maart 2015 - 02 Oktober 2015

Australie

31 Januari 2015 - 20 Maart 2015

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: