Whitianga - paradijs op aarde - Reisverslag uit Whitianga, Nieuw Zeeland van Cecile Ruijter - WaarBenJij.nu Whitianga - paradijs op aarde - Reisverslag uit Whitianga, Nieuw Zeeland van Cecile Ruijter - WaarBenJij.nu

Whitianga - paradijs op aarde

Door: Cecile de Ruijter

Blijf op de hoogte en volg Cecile

16 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Whitianga

Mijn dagen in Whitianga zitten er weer op. Het is echt een paradijs op aarde! Ik typ dit verslag vanaf mijn telefoon, dus bij voorbaat sorry voor eventuele spelfouten. In mijn hostel 'Turtle Cove' voelt het weer als leven. Er zijn maar maximaal 10 kamers wat zorgt voor de nodige gezelligheid aangezien je iedereen vrij snel kent. Schoon sanitair en open ramen maken mij erg gelukkig!

Op mijn eerste avond ontmoette ik Sam uit Conneticut en Ilva uit Letland. Zij boden mij aan om de volgende dag mee te gaan naar Hot Water beach en Cathedral Cove. Daar was ik ontzettend blij mee want zonder auto kun je daar dus niet komen. Na ons gratis (!) ontbijt gingen we eerst naar hot water beach. Het verhaal schijnt zo te zijn dat het moet voelen als heet badwater op het strand. Wij kregen het niet gevonden... totdat Brennan (roommate) bubbels uit het zand zag komen. Met negen man begonnen we met onze schepjes te graven en ja hoor daar was het! Kokend heet water! We maakten onze eigen hotpool op het strand en aangezien wij de eerste waren, werden wij ook de 'hotspot' van het strand. Ik weet niet op hoeveel foto's we staan, maar in ieder geval een heleboel! Met negen man lagen we een paar uur te badderen. Het teamwork samen voelde echt geweldig en het was ontzettend gezellig!

We vervolgden onze weg naar Cathedral Cove. Een wandeling van in totaal anderhalf uur, maar wat een uitzicht! Een prachtige kloof gemaakt door de natuur herself. Rond drie uur waren we echt toe aan een stevige maaltijd, want sinds het ontbijt hadden we niet meer gegeten. We vervolgden onze weg met tips van de lokale bar om naar een maori uitzichtpunt te gaan. Het leek alsof je er niet kon komen door de rotsen maar na twee meter door de zee, was je alweer op het droge. We vonden een schommel die voor groot plezier zorgden en het uitkijkpunt was werkelijk prachtig! Wat een land. Het blijft me verbazen.

Vandaag vervolg ik mijn weg naar Rotorua. De dag daarna haalt Sofie mij op en ga ik nog een tijdje terug naar Cambridge.

Ik houd jullie op de hoogte.
Kus,
Ciel

  • 20 Februari 2015 - 12:26

    Opa:

    Lieve Cecile, ik hoor en lees in je verslagen dat het bijzonder goed gaat. en je allerlei plaatsen bezoekt met veel natuurschoon en prachtige gebouwen. Erg leuk om je zo te volgen. Groetjes Opa Bakel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cecile

Actief sinds 22 Jan. 2015
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 34974

Voorgaande reizen:

03 Januari 2018 - 03 Januari 2018

New Zealand 2018

29 November 2016 - 29 November 2017

Australië - part two

15 April 2017 - 29 April 2017

New Zealand 2017

12 November 2016 - 29 November 2016

Indonesië

17 Oktober 2016 - 12 November 2016

Vietnam

14 Oktober 2016 - 17 Oktober 2016

Singapore

17 September 2016 - 14 Oktober 2016

Thailand

20 Maart 2015 - 02 Oktober 2015

Australie

31 Januari 2015 - 20 Maart 2015

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: