Happy new year! - Reisverslag uit Brighton, Australië van Cecile Ruijter - WaarBenJij.nu Happy new year! - Reisverslag uit Brighton, Australië van Cecile Ruijter - WaarBenJij.nu

Happy new year!

Door: Cecile de Ruijter

Blijf op de hoogte en volg Cecile

31 December 2016 | Australië, Brighton

De laatste dag van het jaar is alweer aangebroken! Eén week geleden ben ik gearriveerd in Brighton, Brisbane. Hier verblijf ik in het huis van de moeder van een goede vriend. Rob heb ik bijna twee jaar geleden ontmoet in Nieuw Zeeland, aan het begin van mijn eerste wereldreis. Via internet hebben we contact gehouden en werd ik een tijdje geleden uitgenodigd voor de feestdagen. Samen met een prachtige familie mag ik genieten van kerstmis en oud en nieuw. We verblijven met zeven mensen in het huis. Zo ook twee meiden, Oliva (16 jaar) en Samantha (13 jaar). Samen hebben we de grootste lol en er is geen moment dat ik mij niet welkom voel. De dagen zijn gevuld met strand, jetskien en heerlijk eten. Ik hoop dat iedereen een fijne kerst heeft gehad en ik wens jullie een super einde van het jaar 2016!

Het was mijn eerste kerst in de zomer. Op kerstavond arriveren er steeds meer buren en ontstaat er een spontaan feestje inclusief karoake. Als ik eerste kerstdag wakker word, regent het dat het giet. De gehele dag blijft het regenen. De bliksem slaat nog in vlakbij het huis. Welkom terug in Queensland! Op tweede kerstdag (hier genaamd Boxing day), worden we getrakteerd op een prachtige, zonnige dag. We nemen de twee jetski's van de familie mee naar Golden beach en genieten allemaal volop.

Op woensdag rijd ik richting de Sunshine Coast. Om mijn Australische auto vaardigheden weer te oefenen, rijd ik ruim 3,5 uur op één dag. Het is altijd weer even wennen als alles zich ergens anders in de auto bevindt. Gelukkig went het snel en spring ik vol vertrouwen de auto weer in.

Donderdag zijn we vanaf Brighton met de jetski, naar Morten Island gereden. Met een jetski over alle golven springen is zo ontzettend gaaf! Vlak voor de kust van het eiland, bevinden zich de Tongalooma shipwrecks. Je kunt hier gemakkelijk rond de verroeste schepen snorkelen. Het water is helderblauw en het zand super wit. Het is wederom genieten!

De laatste dag van het jaar gaan we besteden op het strand. In de avond is er een strandfeest met natuurlijk, vuurwerk. Morgen bezoeken we een festival om het nieuwe jaar in te luiden. Deze 'anders-dan-anders' feestdagen, zijn mij goed bevallen. Ik zal de oliebollen missen en mijn familie en vrienden nog meer...

Dankjewel lieve lezers en een gelukkig nieuwjaar!

Veel liefs,
Cecile

  • 31 December 2016 - 10:34

    Mariska :

    Proost op het nieuwe jaar

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cecile

Actief sinds 22 Jan. 2015
Verslag gelezen: 624
Totaal aantal bezoekers 34974

Voorgaande reizen:

03 Januari 2018 - 03 Januari 2018

New Zealand 2018

29 November 2016 - 29 November 2017

Australië - part two

15 April 2017 - 29 April 2017

New Zealand 2017

12 November 2016 - 29 November 2016

Indonesië

17 Oktober 2016 - 12 November 2016

Vietnam

14 Oktober 2016 - 17 Oktober 2016

Singapore

17 September 2016 - 14 Oktober 2016

Thailand

20 Maart 2015 - 02 Oktober 2015

Australie

31 Januari 2015 - 20 Maart 2015

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: