Da's pech, pet weg - Reisverslag uit Cambridge, Nieuw Zeeland van Cecile Ruijter - WaarBenJij.nu Da's pech, pet weg - Reisverslag uit Cambridge, Nieuw Zeeland van Cecile Ruijter - WaarBenJij.nu

Da's pech, pet weg

Blijf op de hoogte en volg Cecile

05 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Cambridge

De afgelopen twee dagen heb ik Hamilton en Tauranga bezocht. Sofie was gisteren de gehele dag werken en toen ben ik met de bus naar Hamilton gegaan. De buschauffeur zette de bus op een begeven moment stil om een vrouw op respectabele leeftijd naar de overkant van de weg te brengen. Hij vertrok met de woorden: ''Don't steal my bus, but if you do (wijst naar de enige man in de bus), you drive!'' Het laat maar weer eens blijken hoe sociaal en humoristisch iedereen hier is. In Hamilton heb ik het winkelcentrum bezocht en langs de Waikito River gelopen. Een erg mooi park!

Toen Sofie thuis was, zijn we eerst samen naar haar werk gereden, Baker Stables. Grote stal en prachtige paarden! Zaterdag ga ik naar de training kijken samen met Charlie (huisgenoot van Sofie). Als avondeten hebben we Indaans afgehaald. Dit had ik nog nooit gegeten maar helaas is het niet mijn ding. Het is a) rijst, b) veel saus en c) pittig. Drie dingen in 1 gerecht waar ik niet van houd (ja ik weet het zeurpiet..) :P

Vandaag zijn we naar Tauranga gereden om Mount Maunganui en het strand te bezoeken. Een anderhalf uur durende rit maar wat is de omgeving hier prachtig! Iedere bocht is anders, van weide velden tot bergen en regenwouden. Het strand is ontzettend mooi, helaas waaide het te hard om rustig te zitten op het strand. Wel hebben we een fijne wandeling gemaakt over het strand en zijn bovenop een eilandje geweest. We gingen boven op een rots zitten en daar gebeurde het... iets van mij blijft in ieder geval voor altijd in Nieuw Zeeland, mijn net nieuwe geliefde petje waaide zo een gigantische klif in. Dus op zijn Brabants: Da's pech, pet weg!

Sofie en ik hebben de grootste lol en het voelt alsof we nooit van elkaar weg geweest zijn. Vooral de overschakeling van Engels naar Nederlands zorgt voor komische momenten. Of de realisatie dat je al vijf minuten Engels praat tegen elkaar terwijl er niemand anders bij is. Ook mijn weggewaaide pet en mijn angst om van de rots te waaien, zorgden voor groot plezier.

Ik houd jullie op de hoogte en tot snel!
Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cecile

Actief sinds 22 Jan. 2015
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 34944

Voorgaande reizen:

03 Januari 2018 - 03 Januari 2018

New Zealand 2018

29 November 2016 - 29 November 2017

Australië - part two

15 April 2017 - 29 April 2017

New Zealand 2017

12 November 2016 - 29 November 2016

Indonesië

17 Oktober 2016 - 12 November 2016

Vietnam

14 Oktober 2016 - 17 Oktober 2016

Singapore

17 September 2016 - 14 Oktober 2016

Thailand

20 Maart 2015 - 02 Oktober 2015

Australie

31 Januari 2015 - 20 Maart 2015

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: