Finally arrived! - Reisverslag uit Cambridge, Nieuw Zeeland van Cecile Ruijter - WaarBenJij.nu Finally arrived! - Reisverslag uit Cambridge, Nieuw Zeeland van Cecile Ruijter - WaarBenJij.nu

Finally arrived!

Door: Cecile de Ruijter

Blijf op de hoogte en volg Cecile

03 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Cambridge

Na precies 48 uur van deur tot deur zit het eerste gedeelte van de reis erop. Het waren twee hele lange dagen maar het was het nu al allemaal waard!

De eerste vlucht was 6,5 uur van dusseldorf naar dubai. De overstap duurde vier uurtjes in Dubai, precies goed. Vanuit daar vloog ik naar Brisbane, Australie. Een 14 uur durende vlucht! Tijdens deze reis zat ik naast Victor, een man uit Mozambique, gestudeerd in Nederland (Leiden) en nu al 6 jaar wonend met zijn vrouw en dochter in Brisbane. Het was een ontzettend intelligente en aardige man. Hij vertelde over zijn onderzoek naar oorlogtrauma's en hij geeft seminars over de halve wereld. Victor heeft mij zijn e-mail adres gegeven, mocht ik nog langs willen komen voor een kop koffie als ik weer in Brisbane ben.

Op Brisbane moest ik 12 uur wachten tot mijn vlucht naar Auckland, Nieuw Zeeland. Pas toen werd het zwaar voor mij. Na vijf uur verveelde ik me echt dood. Ik lag alleen op een bank in de terminal, er was helemaal niemand daar. Echt niemand. Rond een uur of 1 zag ik een meisje lopen dat ik om 10 uur in de ochtend ook al had zien lopen. We kwamen aan de praat en de komende vier uur hebben we constant gepraat. Er waren veel raakvlakken en het was ontzettend gezellig, de tijd vloog voorbij.

Tijdens de laatste vlucht was ik zo moe dat ik constant in slaap viel. Zelfs al voor het opstijgen! Eenmaal geland in Auckland, haastte ik mij zo snel mogelijk naar Sofie. En dat ging snel! Ik was binnen tien minuten door alle douane en had mijn bagage. We vlogen elkaar letterlijk in de armen. Wat fijn om elkaar weer te zien en te knuffelen! Na de tranen kwamen er direct vijf gigantische lachbuien. Het voelde alsof we elkaar gisteren nog gezien hadden. Vanaf Auckland reden we naar Cambridge, vergezeld door gigantische regenbuien. Ik maak er maar van dat Nieuw Zeeland me thuis wilde laten voelen ;).

Om half vier in de nacht kwamen we aan in het huis van Sofie (of waar ze nu woont). Jane, de vrouw des huizes kwam mij direct begroeten. Van 4 tot 10 hebben we geslapen en daarna hebben we ontbeten in het zonnetje. 26 graden, een lekker windje, alle deuren en ramen staan de gehele dag open, de krekels tjilpen; kortom het is geweldig.

Om 1 uur zijn we samen met Charlie (een huisgenoot en jockey op de stal van Sofie) en Melissa (collega van Sofie) naar Rotorua gereden. Het is erg komisch dat iedereen hier houdt van paarden, zelfs de mannen. De mannen gaan naar de sportschool om af te vallen, niet om spiergewicht op te bouwen, zodat ze de paarden kunnen blijven rijden en zo snel mogelijk zijn. In Rotorua hebben we de 'polynesian spa' bezocht. Hier heb je warme waterbronnen van altijd 40 graden. Mijn huid is heerlijk zacht nu! Daarna hebben we een moari village bezocht. We liepen wat rond en bekeken de vulkanische activiteit en toen werden we verzocht naar de uitgang te gaan, omdat we een kaartje moesten hebben. Het park ging helaas dicht maar we hadden de helft al gezien en het kosten 35 dollar. Iedereen is hier ontzettend vriendelijk. Er bestaat niet zoiets als een 'beleefdheidspraatje'. Mocht je in gesprek komen praat je ook voor een kwartier en iedereen is vriendelijk. Zou het te maken hebben met het prachtige weer....? :P

Met Sofie heb ik afgesproken Engels te spreken als er anderen bijzijn. We schakelen continu over van Engels naar Nederlands. Soms als we met zijn 2'en zijn praten we ook gewoon Engels. Leuk om te merken hoe snel zoiets gaat.

Kortom, Nieuw Zeeland is nu al geweldig! Het is machtig mooi. De natuur is geweldig, de mensen, alles.

Ik houd jullie op de hoogte! Tot snel xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cecile

Actief sinds 22 Jan. 2015
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 34951

Voorgaande reizen:

03 Januari 2018 - 03 Januari 2018

New Zealand 2018

29 November 2016 - 29 November 2017

Australië - part two

15 April 2017 - 29 April 2017

New Zealand 2017

12 November 2016 - 29 November 2016

Indonesië

17 Oktober 2016 - 12 November 2016

Vietnam

14 Oktober 2016 - 17 Oktober 2016

Singapore

17 September 2016 - 14 Oktober 2016

Thailand

20 Maart 2015 - 02 Oktober 2015

Australie

31 Januari 2015 - 20 Maart 2015

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: