Terug in het zadel - Reisverslag uit Mount Walker, Australië van Cecile Ruijter - WaarBenJij.nu Terug in het zadel - Reisverslag uit Mount Walker, Australië van Cecile Ruijter - WaarBenJij.nu

Terug in het zadel

Door: Cecile de Ruijter

Blijf op de hoogte en volg Cecile

10 Januari 2017 | Australië, Mount Walker

Sinds afgelopen week ben ik eindelijk weer aan het werk. Dinsdag heb ik in Brisbane de trein gepakt richting Rosewood. Daar pikt Julie mij op van het station. Het is een goed weerzien na anderhalf jaar en er lijkt niets veranderd te zijn. Alles is precies hetzelfde. Op het kleine feit na dat Julie verhuisd is. Ze woont nu één kilometer verderop, van haar vorige huis. Afgelopen jaar heeft ze de mogelijkheid gehad om deze grond te kopen en ik denk dat ze een uitstekende beslissing heeft gemaakt. Alles is nu net een stuk gemakkelijker dan vroeger. Het vullen van waters, het repareren van de paddocks en het onderhouden van een kleiner terrein. "Kleiner" in Australië betekent nog steeds een landgoed van ruim 12 hectaren. (Even ter herinnering, tijdens mijn eerste jaar in Australie heb ik een aantal maanden hier gewerkt. Julie werkt in de paardenbranche en koopt en verkoopt (show)paarden.)

Het is geweldig om weer te kunnen paardrijden! Inmiddels heb ik al vijf verschillende paarden gereden in de afgelopen dagen. De ene nog mooier dan de andere. Wél is er momenteel een hittegolf. Dat betekent dat de tenperatuur rond half 8 al rond de 30 graden ligt. In de loop van de dag stijgt dit tot net onder de 40 graden.

De komende weken blijf ik nog bij Julie. Het buiten-leven bevalt mij wederom ontzettend goed. Iedere dag geniet ik van de paarden, goed gezelschap en prachtige natuur. Begin februari reis ik terug naar Melbourne, waar ik samen met Sofie bij mijn oude baan ga werken!

Dankjewel lieve lezers.

Veel liefs,