Lopen in zwavelgeuren - Reisverslag uit Cambridge, Nieuw Zeeland van Cecile Ruijter - WaarBenJij.nu Lopen in zwavelgeuren - Reisverslag uit Cambridge, Nieuw Zeeland van Cecile Ruijter - WaarBenJij.nu

Lopen in zwavelgeuren

Door: Cecile de Ruijter

Blijf op de hoogte en volg Cecile

20 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Cambridge

Mijn 10-daagse trip door het bovenste gedeelte van Nieuw-Zeeland, heb ik afgesloten met een dagje Rotorua. In deze stad was ik al eens eerder geweest met Sofie om de Polynesian Spa te bezoeken, maar er is simpelweg zoveel te ontdekken. Je ruikt hier overal de zwavelgeuren die uit de grond opstijgen. Gelukkig vind ik dit niet echt stinken en ruik je de geur al snel niet meer.

Toen ik uit mijn bus stapten vanuit Whitianga en mijn weg naar het hostel ging zoeken, kwam ik direct in gesprek met Jan uit Duitsland. Hij zat in hetzelfde hostel en bracht mij daarheen, dus het zoeken was snel voorbij. Tijdens het avondeten ontmoeten we ook nog twee meiden uit Engeland en we sluiten de dag af met een wandeling door het park. Waarbij we ofcourse nog even verdwalen; ramptoeristen on tour!

De volgende dag check ik uit om half 9 en zet mijn tas in de bagage opslag. Ik wilde deze dag graag naar the Redwood Forest lopen. In dit bos staan gigantische bomen met (natuurlijk aan de naam af te leiden) een roodbruine kleur. In de folder staat dat het een uur lopen is naar het bos vanuit de stad, in het informatiecentrum word mij verteld dat het maar 35 minuten is. Nou zelfs zonder te verdwalen liep ik er meer dan een uur op en het was een oersaaie weg! Eenmaal aangekomen kies ik voor een wandeling van een uur door het bos. Ik wilde eerst voor anderhalf uur gaan, maar aangezien ik de laatste dagen al zeker tien uur heb gelopen, doen mijn benen toch een beetje zeer. In het bos zie ik prachtige, gigantische bomen en een rivier met het meest heldere water dat ik ooit gezien heb! Je kunt alle takken opgestapeld zien liggen, echt geweldig! Met de bus ga ik terug naar Rotorua en spendeer ik mijn middag met het ontdekken van de stad en aan het zwembad liggen van het hostel!

In de avond haalt Sofie mij op in Rotorua en rijden we terug naar Cambridge. Home sweet home ;)! We zijn samen wezen winkelen in Hamilton en gisteren zijn we naar het Pirongia Forest Park gereden. Hier hebben we de Nikau Walk gelopen van 2,5 uur. Er was ook een grot waar we graag in wilden. Helaas leek er geen echte ingang te zijn, was het pikkedonker en super smal, waardoor het ons niet echt verstandig leek er verder in te gaan.

Binnenkort ga ik het volgende gedeelte boeken van mijn reis naar het zuidereiland. Begin maart wil ik de ferry pakken om dan nog drie weken rond te reizen in dit totaal andere gedeelte van Nieuw Zeeland.

Ik houd jullie op de hoogte!
Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cecile

Actief sinds 22 Jan. 2015
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 34935

Voorgaande reizen:

03 Januari 2018 - 03 Januari 2018

New Zealand 2018

29 November 2016 - 29 November 2017

Australië - part two

15 April 2017 - 29 April 2017

New Zealand 2017

12 November 2016 - 29 November 2016

Indonesië

17 Oktober 2016 - 12 November 2016

Vietnam

14 Oktober 2016 - 17 Oktober 2016

Singapore

17 September 2016 - 14 Oktober 2016

Thailand

20 Maart 2015 - 02 Oktober 2015

Australie

31 Januari 2015 - 20 Maart 2015

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: