The Kiwi Life - Reisverslag uit Cambridge, Nieuw Zeeland van Cecile Ruijter - WaarBenJij.nu The Kiwi Life - Reisverslag uit Cambridge, Nieuw Zeeland van Cecile Ruijter - WaarBenJij.nu

The Kiwi Life

Door: Cecile de Ruijter

Blijf op de hoogte en volg Cecile

07 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Cambridge

Vandaag schrijf ik mijn (tijdelijk) laatste reisverslag vanuit het huisje van Sofie. Morgen vertrek ik namelijk met de bus om in anderhalve week het noordelijkste gedeelte van Nieuw Zeeland te gaan zien. Vanuit Cambridge ga ik naar Paihia, vervolgens terug naar Auckland en dan naar Whitianga. Ik sluit mijn korte trip af met nog een dagje Rotorua en daarna kom ik nog een weekje terug bij Sofie. We hebben gemerkt dat 1 week bij elkaar toch echt veel te kort is, al helemaal als je elkaar een jaar niet meer hebt gezien!

Vrijdagochtend ben ik mijn dag begonnen met een heerlijke stevige wandeling door Cambridge en langs de rivier. Zoals jullie vast wel weten ben ik a) altijd de weg kwijt en b) erg onhandig. De weg werd met logisch nadenken weer terug gevonden, aan dat onhandige gedeelte wordt gewerkt.. Terwijl ik heerlijk in het zonnetje terug naar huis liep na mijn wandeling, haakte mijn linkerveter van mijn wandelschoen aan het rechterhaakje waardoor ik vol voorover viel. Gelukkig heb ik me niet bezeerd, heeft niemand het gezien en heb ik heel hard om mezelf kunnen lachen!

De dag daarna ben ik redelijk vroeg opgestaan (06u45), omdat Charlie zo aardig was mij naar de racetraining te brengen. Het gaat zo gigantisch hard! Om de kracht en de snelheid van deze paarden te zien, bezorgden me overal kippenvel. Na een wandeling om het meer van Cambridge en een aantal boodschapjes, heb ik genoten van het weer. Vandaag was de eerste dag sinds mijn aankomst dat de wind was gaan liggen. Dus dat betekende bikini tijd! De zaterdag werd afgesloten met een stap avond in Hamilton. De muziek is super hier (eindelijk geen Nederlandse rotzooi meer), de mensen zijn aardig, alleen ja.. wel erg Engels. Daar moet ik als Nederlander toch aan wennen om al dat overdreven gedoe te aanschouwen. Zo blijkt maar weer hoe ontzettend nuchter wij Hollanders zijn! Maar gelukkig gaat het allemaal prima samen met (zoals ze zichzelf noemen) de Kiwi's!

Ik houd jullie op de hoogte!
Tot snel Xxx