Einde in zicht - Azië - Reisverslag uit Seminyak, Indonesië van Cecile Ruijter - WaarBenJij.nu Einde in zicht - Azië - Reisverslag uit Seminyak, Indonesië van Cecile Ruijter - WaarBenJij.nu

Einde in zicht - Azië

Door: Cecile de Ruijter

Blijf op de hoogte en volg Cecile

26 November 2016 | Indonesië, Seminyak

De afsluiter van de reis door Azië, is een land op de verlanglijst van velen. Ik heb het over tropisch paradijs Bali! In deze week bezoeken we een aantal plaatsen, namelijk Sanur, Ubud, Canggu en Seminyak.

Sanur ligt aan de oostkust van Bali. Het eiland Nusa Penida is ideaal voor mijn nieuwe hobby, namelijk duiken. Met een andere duikschool en een andere instructeur, vind ik het toch wel even spannend. Eenmaal op de boot glijden alle zorgen van mij af. We bezoeken twee duikspots: Manta point en Crystal Bay. Zoals de naam al vermoed, heb ik bij 'Manta Point' de kans om met Manta Rays te duiken. Helaas, zijn deze tijdens mijn duik niet in het water te vinden. Wel verschijnen ze als ik eenmaal weer aan boord ben. Snel springen we met een snorkelset in het water. Wat een magische enorme vissen! De tweede duikspot 'Crystal Bay' is werkelijk waar prachtig. Ik zie wel honderden verschillende koralen en vissen. Vissen zoals de cowfish en clownfish (nemo), zwemmen in hordes voorbij.

De dag daarna reizen we verder naar Ubud. Deze plaats is bekend van de film 'Eat, pray, love'. Ubud is beroemd om haar rust, yoga en uitgestrekte rijstvelden. Tijdens een wandeling door deze rijstvelden, barst er wederom een enorme regenbui los. Sofie en ik schuilen in een klein verlaten kunstateliertje. Tenminste verlaten... Opeens springt er een man praktisch gezien uit de bosjes en vliegt naar binnen. Door de schrik valt Sofie bijna achterover van haar kruk. Deze man genaamd Gusti, blijkt een enorm aardige man te zijn. Hij nodigt ons uit met hem verse kokosnootmelk te drinken. Samen zitten we in het piepkleine ateliertje, met wel vijftig schilderijen om ons heen. De regen stroomt buiten naar beneden en in de verte dondert het. Binnen praten wij over vele onderwerpen met Gusti. Over familie, karma, hindoeïsme, kunst en ook over de energie banen die ons lichaam kent. Hij kan ons precies vertellen wie wij zijn als persoon. Dit is een prachtige, toch ook confronterende ervaring. Als de regen bijna klaar lijkt te zijn, nemen wij afscheid en vervolgen Sofie en ik onze weg terug naar het dorp.

Mijn laatste dagen in Azië besteden wij in Canggu en Seminyak. Deze stadjes staan bekend om strand, surfen en feest. Een goede afsluiter van onze mooie reis. Want wauw... Wat hebben Sofie en ik veel meegemaakt in deze 2,5 maand tijd. Azië heeft ons zoveel geleerd! Al deze levenslessen dragen wij trots met ons mee. In deze korte tijd, hebben wij ontelbaar veel mooie ervaringen mogen hebben. Een kleine greep uit de collectie: olifanten wassen in Chiang Mai (Thailand), de prachtige lichtshow in Gardens by the Bay (Singapore), de regenachtige en modderige hike in Sapa (Vietnam) en de zonsopkomst in boeddhistische tempel 'Borobudur' en bij vulkaan Mount Bromo (Java, Indonesië). We hebben van alles geleerd over nieuwe culturen en bijhorende gebruiken. Zoveel mogen leren over de Islam, het Boeddhisme en Hindoeïsme en ontelbare vooroordelen overboord kunnen gooien.

Azië heeft ons sterker gemaakt en nog meer doorzettingsvermogen gegeven. Samen hebben we alles overleefd. Zoals na lange dagen reizen, zomaar ergens afgezet worden in het pikkedonker. Bussen die opeens vertrokken zijn, terwijl wij nog in 'the middle of nowhere' staan. De kokende hitte, oververmoeidheid, schreeuwende bevolking en afzetterij. Samen hebben we het allemaal maar mooi gedaan! Wat hebben wij veel plezier gehad. Ontelbare lachbuien, heerlijk gekibbeld, non-stop uren gepraat (en ik was bang, dat onze gesprekstof op zou raken!). Wat ga ik mijn vriendinnetje missen...

Zoals eerder vermeld vlieg ik dinsdag naar Melbourne, Australië. De maand December mag ik geheel doorbrengen bij dierbare vrienden.  Tot snel lieve lezers!

Veel plezier,
Cecile

  • 26 November 2016 - 11:29

    Mariska:

    Be proud and Friends for ever

  • 26 November 2016 - 18:41

    Fie:

    Jullie zijn echt soulmates! Trots op jullie allebei!

  • 27 November 2016 - 04:45

    Cecile:

    Dankjewel xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Seminyak

Cecile

Actief sinds 22 Jan. 2015
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 34952

Voorgaande reizen:

03 Januari 2018 - 03 Januari 2018

New Zealand 2018

29 November 2016 - 29 November 2017

Australië - part two

15 April 2017 - 29 April 2017

New Zealand 2017

12 November 2016 - 29 November 2016

Indonesië

17 Oktober 2016 - 12 November 2016

Vietnam

14 Oktober 2016 - 17 Oktober 2016

Singapore

17 September 2016 - 14 Oktober 2016

Thailand

20 Maart 2015 - 02 Oktober 2015

Australie

31 Januari 2015 - 20 Maart 2015

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: