Vier landen, één week - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Cecile Ruijter - WaarBenJij.nu Vier landen, één week - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Cecile Ruijter - WaarBenJij.nu

Vier landen, één week

Door: Cecile de Ruijter

Blijf op de hoogte en volg Cecile

15 Oktober 2016 | Singapore, Singapore

In deze week bezoeken Sofie en ik wel vier landen, namelijk Thailand, Maleisië, Singapore en Vietnam. Ja want dames en heren, Singapore is een land dat op zichzelf staat. Met zijn eigen taal en eigen currency. Noem ons blond(t), maar ik geef eerlijk toe dit nooit geweten te hebben.

Afgelopen maandag verlaten Sofie en ik Koh Tao. Beide met pijn in ons hart, stappen we op de nachtboot. Ik heb nog nooit in mijn leven op een boot gezeten, die zo schommelt! De horizon verdwijnt iedere keer achter de raampjes. Doodsangst? Nee hoor, beide worden we wakker als we Surat Thani bereiken en slapen compleet door deze hel heen. De grootste lol als gevolg door deze onverwachte nachtrust.

In de late avond arriveren we in Kuala Lumpur. Na 25 uur reizen worden we zomaar ergens afgedropt en kunnen gelijk het metro station testen van K.L. De bevolking hier is ontzettend vriendelijk en compleet anders dan Thailand. Wel praat iedereen over ons, maar zolang ze ons willen helpen, mag ik niet klagen. In K.L. bezoeken we The Patronas Twin Towers, National Museum en het Aquarium.

Gisteren hebben we wederom een volle dag reizen gehad, nu richting Singapore. De busreis ging zeer voorspoedig, maar eenmaal bij de paspoort controle mochten wij 2,5 uur in de rij staan. Samen met een Canadees stel hebben we de grootste lol. Als we eenmaal buiten komen, is de bus zonder ons vertrokken. Een vriendelijke man betaald voor ons allemaal een buskaartje. Wederom mogen wij direct het metro systeem van deze stad (of nieuw land) uit testen. Ik spring snel in de metro, maar de deuren sluiten al. Sofie belandt er precies tussen in en moet achteruit lopen. Inclusief volledige drama effecten, rijdt mijn trein weg en staat Sofie nog op het station. Binnen vijf minuten zijn we gelukkig weer herenigd en hebben we een lachbui, die tot het slapen gaan voortduurt.

Vandaag hebben we Singapore ontdekt en het voelt als een andere wereld! Alles is zo schoon, goed geregeld en omgeven van rijkdom. We bezoeken Gardens by the Bay en verkeren in enorme rijkdom en schoonheid van dit land.

Maandag reizen we verder naar Vietnam, voor ons vierde land deze week!

Veel liefs,
Ciel