Gedoopt door de Australische zon en zee! - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Cecile Ruijter - WaarBenJij.nu Gedoopt door de Australische zon en zee! - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Cecile Ruijter - WaarBenJij.nu

Gedoopt door de Australische zon en zee!

Door: Cecile de Ruijter

Blijf op de hoogte en volg Cecile

10 Mei 2015 | Australië, Port Macquarie

Hallo allemaal!

Na een geweldige week in Sydney heb ik deze stad alweer verlaten. Ik bevind mij inmiddels in Port Macquarie, een schattig strandstadje aan de oostkust van Australië.

In en rondom Sydney heb ik vele prachtige gebouwen, stranden en natuur mogen aanschouwen, maar de conclusie is dan toch echt; ik ben een Melbournian in hart en nieren. De sfeer in Melbourne is compleet anders dan in Sydney. Melbourne is een stad die leeft van kunst en cultuur en gevuld met oude gebouwen en gloednieuwe skytowers. Het centrum is ook erg leefbaar en je voelt je geen moment onveilig. Sydney heeft ook een aantal gebouwen met historie, maar het is maar een klein aantal in vergelijking met Melbourne. Ook valt het aanbod van museums mij wat tegen. Contemporary Art is nog steeds niet aan mij besteed, waardoor ik letterlijk mijn schouders en armen ophaal bij een 'kunstwerk' van spiderman die een gezicht op een wormenlichaam aankijkt. Tsja...

Het enige adembenemende uitzicht in Sydney is dan ook echt het Opera House en The Harbour Bridge. Waar Sydney voornamelijk op scoort is de prachtige natuur die zich zo dicht buiten de stad bevindt. De Bondi Beach to Googee walk is vol met prachtige steenformaties en zwembaden in de zee! The Blue Mountains (2 uur met de trein) strekken zich uit zover als het oog reikt. Waar letterlijk een blauwe gloed zich over deze magnifieke bergen verspreidt. Adembenemend!

Op dinsdag hebben we 27 graden in Sydney (dat is allang geleden, vooral door de voorafgaande stormen in deze stad). Samen met Anneke (Duitsland) doe ik de Bondi to Coogee beach walk. Met een plons in de zee ben ik dan ook officieel gedoopt door de Australische zon & zee! De stroming is zo sterk hier dat een man mij zowaar uit het water moet trekken. Nu snap ik hoe personen zo dicht bij de kust kunnen verdrinken. Je kunt zwemmen wat je wilt, maar na iedere golf trekt de zee je net zo hard weer terug. Toch hebben we enorm veel plezier gehad en als kleine kinderen met de golven gespeeld!

Een ander hoogtepunt was de voorstelling van het Sydney Symfony Orchestra in The Opera House! Daar spelen zij, o.l.v. Mark Wigglesworth, Mahler en Tchaikovsky's Nutcracker. Bij het tweede gedeelte ben ik dan ook echt betoverd! De akoestiek, de dirigent, de muziek en de artiesten. Ik heb nog nooit zoiets gezien! De dirigent was dan ook extreem goed. Nu snap ik waar mijn zus het altijd over heeft ;)! Ergens heeft zich een klein zaadje in mij genesteld om als ik thuis ben de klarinet te gaan leren bespelen...

Tijdens mijn verblijf ben ik veel opgetrokken met Wieke & Ingrid. Twee meiden uit Nederland, die ik in Auckland heb ontmoet! Dankjewel voor de mooie tijd meiden! Nu bevind ik mij in Port Macquarie! Dadelijk ga ik naar een wijnproeverij samen met Anneloes (Nederlands) en vanmiddag naar het Koala opvang tehuis, tezamen met het hele hostel! Morgen reis ik verder naar Coffs Harbour. Vervolgens Byron Bay, surfers paradise en dan Brisbane.

Ik hoop dat jullie wederom genieten van mijn verhaal!
Cecile

  • 10 Mei 2015 - 11:21

    Niels:

    Ik kon het niet helpen even aan spongebob te denken i.v.m. de klarinet. :p

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cecile

Actief sinds 22 Jan. 2015
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 34963

Voorgaande reizen:

03 Januari 2018 - 03 Januari 2018

New Zealand 2018

29 November 2016 - 29 November 2017

Australië - part two

15 April 2017 - 29 April 2017

New Zealand 2017

12 November 2016 - 29 November 2016

Indonesië

17 Oktober 2016 - 12 November 2016

Vietnam

14 Oktober 2016 - 17 Oktober 2016

Singapore

17 September 2016 - 14 Oktober 2016

Thailand

20 Maart 2015 - 02 Oktober 2015

Australie

31 Januari 2015 - 20 Maart 2015

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: