Melbournian or Sydneysider - Reisverslag uit Sydney, Australië van Cecile Ruijter - WaarBenJij.nu Melbournian or Sydneysider - Reisverslag uit Sydney, Australië van Cecile Ruijter - WaarBenJij.nu

Melbournian or Sydneysider

Door: Cecile de Ruijter

Blijf op de hoogte en volg Cecile

04 Mei 2015 | Australië, Sydney

Na een heerlijke week in Melbourne is het 'echte' reizen weer van start gegaan! Afgelopen zaterdag zat ik om 22:00 uur in de Greyhound bus van Melbourne naar Sydney, waar ik om 11:00 uur zondag ochtend arriveer.

Na mijn ervaring op de paardenrenstal heb ik opnieuw mogen genieten van prachtig Melbourne. Overdag is Raj naar zijn werk, waar ik nieuwe gedeeltes van Melbourne verken, het sporten weer wat op pak en af en toe eens geniet van een goede film en een bank (;)). Aangezien ik mijzelf toch wel een beetje expert schoonmaak kan noemen, help ik Raj met de ravage in zijn keuken. Deze was zo ongeveer twee of drie maanden geleden schoongemaakt. Kruiden, uiensnippers, meel en alle borden en pannen buiten de kastjes. Het leek wel een aflevering van 'hoe schoon is jouw huis'! Als dat gedaan is kan het koken beginnen. Afgelopen week hebben we Nederlandse en Indiase gerechten afgewisseld, wat voor een leuke mix zorgden!

Het hoogtepunt van mijn week in Melbourne was de Melbourne Zoo. De zoo is nog niet zo oud waardoor alle dieren over de nieuwste en mooiste verblijven beschikken. Oerang oetans, sneeuwluipaarden, kangaroos, koalas, olifanten en ga zo maar door! In het begin voelt het toch wat raar om alleen door de dierentuin te lopen, tussen al die families met kleine kinderen. Na een kleine anderhalf uur alleen, kom ik in gesprek met Keir (spreek uit als Kea). Keir is een professionele fotograaf die van zijn vrije dag geniet in de dierentuin (natuurlijk om te fotograferen). Samen hebben we de grootste lol van de wereld en gaan op zoek naar de mooiste kiekjes van de dag.

Nu terug naar de bus van Melbourne naar Sydney... 13 uur in de bus. Gelukkig was ik al wat gewend van het reizen in Nieuw Zeeland, dus viel het alles behalve mee. Om drie uur in de nacht lijkt het alsof heel de bus ligt te slapen, maar wie is er weer wakker? Natuurlijk, je raadt het al. De bus chauffeur ademt als een mopshond, dus misschien is het maar goed dat ik wakker ben. Voor het geval die prompt neervalt (of in slaap). Ik zie de krantenkoppen al voor me: ''Nederlandse backpacker redt bus vol toeristen.'' Tsja, mijn fantasie is er nog steeds ;)!

Om 11 uur kan ik direct inchecken in mijn hostel en na een verfrissende douche, duik ik direct de stad in. Om half drie in de middag loop ik mee met de gratis tour, vanuit dezelfde organisatie als die in Melbourne. Deze tour loop ik samen met Anneke (Duitsland), ontmoet in de nachtbus naar Sydney. Wederom is deze tour ontzettend interessant en vol met historie! Deze middag ga ik samen met Rose (kamergenoot) een museum verkennen. Toch heb ik stiekem het gevoel dat ik Melbourne meer in mijn hart heb gesloten, dan dat ik dit met Sydney ga doen. De vraag van de dag is dan ook: ben ik een Melbournian of een Sydneysider?

Wordt vervolgd...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cecile

Actief sinds 22 Jan. 2015
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 34974

Voorgaande reizen:

03 Januari 2018 - 03 Januari 2018

New Zealand 2018

29 November 2016 - 29 November 2017

Australië - part two

15 April 2017 - 29 April 2017

New Zealand 2017

12 November 2016 - 29 November 2016

Indonesië

17 Oktober 2016 - 12 November 2016

Vietnam

14 Oktober 2016 - 17 Oktober 2016

Singapore

17 September 2016 - 14 Oktober 2016

Thailand

20 Maart 2015 - 02 Oktober 2015

Australie

31 Januari 2015 - 20 Maart 2015

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: