Yihaa! I'm a country girl! - Reisverslag uit Camperdown, Australië van Cecile Ruijter - WaarBenJij.nu Yihaa! I'm a country girl! - Reisverslag uit Camperdown, Australië van Cecile Ruijter - WaarBenJij.nu

Yihaa! I'm a country girl!

Door: Cecile de Ruijter

Blijf op de hoogte en volg Cecile

03 April 2015 | Australië, Camperdown

Mijn eerste werkweek op de schapen en koeien boerderij in Darlington zit er alweer op. Zaterdag middag arriveerde ik met Stijn op de farm vanaf Melbourne. Wat een ruimte hier! Het is werkelijk niet normaal. De boer bezit 8 hectare grond, een oprit van 3,5 kilometer, 10.000 schapen en tussen de 500 en 1000 koeien. Geen andere huizen in velden en wegen zijn er te bekennen! Zondag was nog een dag weekend, waarbij ik even heb kunnen paardrijden hier! Ze hebben twee paarden hier en waarschijnlijk mag ik vaker gaan rijden dus dat zal super zijn!

Maandag begon de werkweek. We beginnen iedere dag om 8 uur en om 5 uur zijn we klaar, dus dat zijn zeer schappelijke tijden. De taken zijn zeer divers en vaak is iedere dag anders dan de vorige. Het zijn voornamelijk onderhoudsklussen, zoals plastic en stenen van het land halen, hekken repareren en schoonmaken. Zoals in het leven zijn er super leuke klussen en heel vervelende... Zo besteden Stijn en ik anderhalve dag aan het ophalen van dode schapen in de weilanden. De overgebleven botten en dode schapen zijn best te doen, maar wat mij echt aan het hart gaat, zijn de schapen die bijna dood zijn. Deze liggen ontzettend te lijden en eerst moeten we ze te nog terug brengen naar Clyde (de eigenaar/boer), die ze dan scheert. Wat nog voor de extra paniek zorgt bij het arme dier. De dode schapen gooien we vervolgens op de berg van dode dieren. Je kunt vast wel raden hoe dit ruikt. Gelukkig hebben we nu alle weilanden gedaan en is dat klusje geklaard.

Gelukkig zijn er ook super leuke klussen, zoals de velden gecontroleerd laten afbranden, de schapen en koeien voeren en jazeker tractor en vrachtwagen rijden! Dat vind ik zo ontzettend leuk om te doen, vooral omdat het zo stoer is. Gisteren is Lawrence erbij gekomen, een jongen uit Engeland. Vandaag is het goede vrijdag en daardoor hoefden we maar tot 12 uur te werken. Vervolgens schoven we aan bij een echte "Aussie Barbie" (BBQ), tezamen met drie families uit de buurt. Vanavond is er een festival om de hoek waar we met zijn allen heengaan, dus dat wordt vast gezellig!

Maak je dus geen zorgen, ik vermaak me in Australië dus prima! Tegelijk centjes verdienen en heel de dag lekker buiten zijn, dat is genieten!

Dikke kus,
Ciel

• 08 April 2015 - 13:12

Oom Leo:

Heel stoer hoor Cecile!!!
    Enjoy the Aussie life style!
    Be safe!

Love,

Oom Leo

• 09 April 2015 - 04:38

Cecile De Ruijter:

Dankjewel oom Leo! Dat komt vast helemaal goed. Dikke knuffel aan thuis! X Cecile