Marvelous Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Cecile Ruijter - WaarBenJij.nu Marvelous Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Cecile Ruijter - WaarBenJij.nu

Marvelous Melbourne

Door: Cecile de Ruijter

Blijf op de hoogte en volg Cecile

27 Maart 2015 | Australië, Melbourne

Mijn dagen in Melbourne vliegen voorbij! Het is daadwerkelijk niet te geloven hoeveel er hier te doen is. Na het regelwerk van maandag, vervolg ik mijn weg door de stad naar het ACMI (art centre of the moving image) en 'The State Library'. Deze bibliotheek is zo ontzettend mooi, dat ik niet kan begrijpen hoe de studenten daar beneden rustig zitten te studeren. Om een beeld te schetsen: zie een prachtige victoriaanse koepel boven je en aan alle zijde oude smalle boekenkasten, vier verdiepingen hoog en waar je ook kijkt, daar bevinden zich opengewerkte sierlijke bogen.

De volgende dag sta ik vroeg op en wandel ik naar een ander gedeelte van de stad; Fitzroy. Dit schijnt een erg creatief deel te zijn van Melbourne. Helaas weet ik niet precies waar ik moet zoeken en zijn de winkels grotendeels gesloten. Ik neem mezelf voor terug te keren op zaterdag als de markt er is. Op mijn terugweg zie ik het Melbourne museum verschijnen. Voor 12 dollar (dat is nog geen 10 euro) vermaak ik mezelf vervolgens 4,5 uur in dit prachtige, gigantische museum. Ze zijn hier van alle markten thuis; exposities over dinosaurussen, het menselijk lichaam, de vorming van de aarde, levende insecten (en gigantische spinnen), aboriginal cultuur, het dierenrijk, historie van Melbourne en tot slot een expositie met afstudeerprojecten van The Art school in Melbourne. Vol met media en communicatie fotografie en ontwerpen. Altijd leuk om even inspiratie op te doen!

En o nee.. voor het eerst in mijn leven is 'koffie' een begrip in mijn ochtendritueel. Altijd heb ik het kunnen vermijden, maar nu is het moment dan echt aangebroken. Al een aantal dagen achter elkaar start ik de dag met een heerlijke latte. Melbourne is ten slotte een stad van de koffie. Jaja, excuses excuses.

Woensdag zie ik Varadha (Raj) weer. Mijn vriend uit India. Samen bezoeken we het internationale bloemenfestival, momenteel hier gaande in Melbourne. Zeer inspirerend om te zien wat men allemaal kan maken van simpelweg bloemen! Na het festival genieten Raj en ik van een lekkere lunch en vervolgen onze weg naar St. Kilda Beach. Het strand is mooi, maar toch mis ik de bergen in Nieuw Zeeland die de zee zo mooi omringen. In de avond bezoek ik samen met Sam (Engeland) en Flo (Frankrijk) de victoriaanse markt. De laatste van het jaar! Deze markt is gevuld met sieraden, kleren en muziek maar bovenal eten vanuit allerlei landen. Helaas is deze menigte iets te overweldigend voor mij en speelt mijn maag vrijwel direct op. Eenmaal buiten gaat alles weer prima.

Gisteren heb ik van mijn tijd gebruik gemaakt om eindelijk te kunnen gaan winkelen! Het is hier zo gigantisch groot dat je dagen kunt ronddwalen. Ronddwalen is dan ook ongeveer het enige wat ik gedaan heb in plaats van daadwerkelijk kleren kopen. In de middag ontmoet ik Stijn & Kamiel. Samen met Stijn rijd ik zaterdag naar de boerderij in Darlington! Om 7 uur in de avond start de 'pubcrawl' in het hostel. Samen met mensen uit Frankrijk, Engeland, Nieuw Zeeland, Zweden, Korea, Taiwan en 1 Aussie struinen wij een aantal kroegen af, om te eindigen in een nachtclub. Dat was weer een mooie avond voor in de boeken.

Mijn volgende verhaal hoop ik te schrijven met het gemekker van de schapen op de achtergrond! Ik houd jullie op de hoogte, maar voor nu... die latte staat vast op me te wachten!

Kus, Cecile

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cecile

Actief sinds 22 Jan. 2015
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 34974

Voorgaande reizen:

03 Januari 2018 - 03 Januari 2018

New Zealand 2018

29 November 2016 - 29 November 2017

Australië - part two

15 April 2017 - 29 April 2017

New Zealand 2017

12 November 2016 - 29 November 2016

Indonesië

17 Oktober 2016 - 12 November 2016

Vietnam

14 Oktober 2016 - 17 Oktober 2016

Singapore

17 September 2016 - 14 Oktober 2016

Thailand

20 Maart 2015 - 02 Oktober 2015

Australie

31 Januari 2015 - 20 Maart 2015

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: