Omgetoverd tot alleskunner - Reisverslag uit Merryvale, Australië van Cecile Ruijter - WaarBenJij.nu Omgetoverd tot alleskunner - Reisverslag uit Merryvale, Australië van Cecile Ruijter - WaarBenJij.nu

Omgetoverd tot alleskunner

Door: Cecile de Ruijter

Blijf op de hoogte en volg Cecile

30 Juni 2015 | Australië, Merryvale

Hallo allemaal!

Zo dat is alweer een tijdje geleden dat ik een blog heb geschreven! Dan zal ik mijn lieve volgers toch maar eens even op de hoogte stellen van mijn leven vol met paarden hier in Merryvale, Australië.

Iedere dag hier is anders. Paarden komen en gaan, net zoals het weer veranderd. Gisteren was er stortregen en vandaag kokende hitte. Het kan allemaal. Zo ben ik gisteren compleet doorweekt door twee hevige stortbuien (en ja.. dan sta je natuurlijk net een paard vast te houden voor de hoefsmid) en vandaag liep het zweet me van het lijf. Dat is ook niet zo gek als je drie paarden achter elkaar rijdt en tussendoor nog allerlei klusjes doet. Stiekem kan ik wel zeggen dat ik omgetoverd ben tot alleskunner ;). Op een boerderij dan...

Mijn dagen hier bestaan uit de paarden naar de wei brengen, voeren en waters vullen, alles wat kapot is repareren (en dat is nogal wat), de stallen uitmesten en alle tijd die overblijft is om paarden te trainen en ze klaar te maken voor de verkoop of voor shows. Aanstaand weekend ga ik zelf waarschijnlijk mijn eerste show rijden! Mega spannend!

De paarden hier houden me dus goed bezig! Ik leer ontzettend veel en krijg weer een totaal andere manier van rijden aangeleerd. Het is goed om weer eens nieuwe inzichten te krijgen en te zien wat ik kan verbeteren aan mijn rijstijl.

Ik hoop dat jullie nu wat meer inzicht hebben in mijn dagelijkse leven.

Dikke kus,
Cecile