Country girls - Reisverslag uit Camperdown, Australië van Cecile Ruijter - WaarBenJij.nu Country girls - Reisverslag uit Camperdown, Australië van Cecile Ruijter - WaarBenJij.nu

Country girls

Door: Cecile de Ruijter

Blijf op de hoogte en volg Cecile

08 Februari 2017 | Australië, Camperdown

Het is weer even geleden, dus ik dacht mijn lieve lezers weer te verblijden met een nieuwe blog! Sinds afgelopen maandag, zijn Sofie en ik begonnen met een nieuwe baan. We werken nu op een schapenboerderij in Darlington, Victoria. Tijdens mijn eerste jaar in Australië heb ik hier ook al gewerkt. Het is super leuk om elkaar weer te zien, samen te mogen werken en samen te mogen wonen in ons eigen huisje!

De afgelopen maand heb ik een heerlijke tijd bij Julie mogen hebben. Wederom heb ik zoveel geleerd en het was super leuk om elkaar weer te zien. Voor nu was het tijd om verder te gaan, maar ik kom zeker terug! Afgelopen donderdag vertrok ik in alle vroegte, richting het vliegveld. In Rosewood stapt ook een andere backpacker in. Dat is wel vreemd, om 6:30 in de ochtend in de 'outback'. Als ik op Melbourne airport aan kom, zie ik de backpacker weer. Als we ook nog dezelfde bus nemen, moet er toch wel een praatje van komen! Hij blijkt ook nog eens Nederlands te zijn en heeft gewerkt in dezelfde omgeving. Toeval bestaat niet, zeggen ze dan!

Eenmaal gearriveerd in Melbourne, pikt Keir mij op van het busstation. We gaan gezellig eten op het drukke Acklan street. De volgende dag bezoeken we zijn moeder in Geelong. Het is leuk om Jill weer te zien na anderhalf jaar tijd! Na een leuke dag, rijden we terug naar Melbourne. Als Sofie in de avond met de trein arriveert, pikken we haar op en rijden richting St. kilda beach. Daar bekijken we de zonsondergang en zien we een aantal pinguins! Zaterdag vieren we Keir zijn verjaardag en gaan met een grote groep uit eten. Al met al een druk, maar gezellig weekend. Als we zondag arriveren op de boerderij, koken Anna & Clive een heerlijke maaltijd voor ons. Daarna op tijd te bed voor een nieuwe werkweek.

Het werk met de schapen is compleet anders dan met de paarden, maar het bevalt goed. De komende tijd blijven Sofie en ik op de boerderij. In de weekenden zijn we vrij en plannen we leuke activiteiten.

Dankjewel voor het lezen!
Liefs,
Cecile

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cecile

Actief sinds 22 Jan. 2015
Verslag gelezen: 475
Totaal aantal bezoekers 34865

Voorgaande reizen:

03 Januari 2018 - 03 Januari 2018

New Zealand 2018

29 November 2016 - 29 November 2017

Australië - part two

15 April 2017 - 29 April 2017

New Zealand 2017

12 November 2016 - 29 November 2016

Indonesië

17 Oktober 2016 - 12 November 2016

Vietnam

14 Oktober 2016 - 17 Oktober 2016

Singapore

17 September 2016 - 14 Oktober 2016

Thailand

20 Maart 2015 - 02 Oktober 2015

Australie

31 Januari 2015 - 20 Maart 2015

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: