Van tienduizend schapen naar dertig paarden - Reisverslag uit Torquay, Australië van Cecile Ruijter - WaarBenJij.nu Van tienduizend schapen naar dertig paarden - Reisverslag uit Torquay, Australië van Cecile Ruijter - WaarBenJij.nu

Van tienduizend schapen naar dertig paarden

Door: Cecile de Ruijter

Blijf op de hoogte en volg Cecile

24 April 2015 | Australië, Torquay

Hallo allemaal!

Vanaf vandaag schrijf ik vanaf mijn nieuwe werkplek in Torquay. Ditmaal geen werk met schapen en/of koeien maar met paarden!

Eerder deze middag heb ik de boerderij in Darlington verlaten, waar Clive mij naar de race stable brengt. Ik heb een ontzettend fijne tijd gehad bij de Jamiesons! Woensdag avond hebben wij (Lawrence, Stiin en ik) zelfs samen met Clive en Ann een diner gehad. Ann runt een catering bedrijf en we kregen vers gebakken brood, een perfecte steak en een heerlijke tomato pie! Als toetje een Apple crumble en een kaasplankje. Dit genuttigd onder het genot van een paar glaasjes wijn en een knisperend haardvuur, in een huis dat eruit ziet als een kasteel, met onwijs veel historie! Het doet toch een beetje zeer om deze plek te verlaten, vooral als ze zo ontzettend goed voor me zorgen. Maar als ik terug wil komen, ben ik altijd welkom.

Als ik arriveer op de race stable ziet het er op het eerste gezicht wat oud uit. Eenmaal binnen in het huis is alles netjes en goed, dus dat is een opluchting. Ze hebben hier 30 paarden en rond vier uur voeren we deze. Van wonen met twee jongens in huis, woon ik nu met twee meiden en Bryce (de baas). Emma komt uit Zweden en werkt hier nu al 9 maanden en Taylor is hier vorige week begonnen en woont in Australië. Ik ben erg benieuwd hoe het werk mij gaat vergaan. Bryce gaat mij op een rustig paard leren racen dus daar heb ik ontzettend veel zin in!

Ik houd jullie op de hoogte!
Kus,
Cecile / Celia ;)