Easter getaway - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Cecile Ruijter - WaarBenJij.nu Easter getaway - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Cecile Ruijter - WaarBenJij.nu

Easter getaway

Door: Cecile de Ruijter

Blijf op de hoogte en volg Cecile

06 April 2018 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Het is alweer een hele tijd geleden dat ik een blog heb geschreven, maar dat betekent niet dat ik niet met het thuisfront bezig ben. Hopelijk zijn de eerste narcissen en nieuwe blaadjes in Nederland al te aanschouwen. Hier verdwijnt de zomer langzaam en maakt plaats voor de winter. De lente en de herfst zijn hier niet zo nadrukkelijk aanwezig als in Nederland. Het kan gemakkelijk van de ene dag 22 graden en werken in een tshirt, naar de volgende dag 10 graden en sneeuw op de bergen gaan. Geen probleem voor mij hoor! Ik vind het heerlijk, dat afwisselende weer.

In Queenstown maak ik momenteel mijn grootste dromen werkelijkheid. Naast het geven van paardrijdlessen, ben ik groom & trainer op een van de mooiste stallen van Queenstown en omgeving. Het gehele landgoed is prachtig onderhouden en dan ben ik nog niet eens begonnen over de paarden! Naast dagelijkse stalwerkzaamheden, mag ik zelfs de top paarden trainen en neem ik er binnenkort één mee op dressuur wedstrijd. Naast deze twee vrij drukke banen, heb ik natuurlijk mijn eigen paard Nero. Nero heb ik ongeveer twee maanden geleden gekregen en hij kwam direct van de racebaan af. Nero doet het ontzettend goed en hij leert zo snel. Morgen neem ik hem mee naar zijn eerste oefen wedstrijd springen en dressuur. Wie duimt er mee?

Naast werken is er af en toe ook tijd voor leuke uitstapjes. Zo zijn Rob en ik afgelopen paasweekend naar The Catlins gereden. Vrijdag tot zondag zijn onze dagen gevuld met strand, zeehonden, watervallen en de prachtige natuur die Nieuw Zeeland rijk is. Vrijdag avond kamperen we aan het strand en spelen we frisbee tot de zon onder gaat. Vergezeld met een aantal luie zeehonden op het zand en een prachtige volle maan, is het de perfecte avond. Zaterdag bezoeken we de McLean Waterfalls en the Cathedral Coves. ‘S Avonds lekker eten in een restaurantje en overnachten in een bungalow, waarna wij zondag weer richting Queenstown rijden.

Al met al voelt het alsof mijn geluk niet op kan. Een dikke knuffel en ik wens mijn lezers alle goeds,
Cecile