Life in New Zealand - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Cecile Ruijter - WaarBenJij.nu Life in New Zealand - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Cecile Ruijter - WaarBenJij.nu

Life in New Zealand

Door: Cecile de Ruijter

Blijf op de hoogte en volg Cecile

31 Oktober 2017 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Over precies vier weken stap ik in het vliegtuig terug naar Nederland. Momenteel lijkt het nog een onwerkelijk gevoel om na 14,5 maand van huis, weer terug te keren. Tijdens mijn vertrek in september 2016 had ik toch niet gedacht dat ik zo lang weg ging blijven.

Iedere dag in Nieuw Zeeland geniet ik van de prachtige omgeving. Nu jullie richting winter gaan, is het hier al hartje zomer. Heerlijk buiten in het zonnetje paardrijles geven met een 360 graden uitzicht op de bergen, ik kan toch niets beters verzinnen. Het klimaat is hier anders dan in Australie en dat betekend dat het (gelukkig) niet zo enorm heet is. Een maximum van 25 is toch wel uniek. Nieuw Zeeland heeft nauwelijks tot geen ozonlaag, daardoor is de zon een heel stuk sterker dan in Nederland. Als het 23 graden is, voelt het misschien wel vijf graden warmer dan in werkelijkheid.

Naast de lessen, heb ik ook een aantal paarden om zelf te trainen. Afgelopen weekend heb ik deelgenomen aan mijn eerste officiële dressuurcompetitie! Vrijdag avond vertrekken we (Ashley, Catherine en ik) richting Gore en arriveren we rond middernacht. Zowel zaterdag als zondag hebben Rosie (paard) en ik twee tests. Op de zaterdag behalen we een 2de en 1ste plaats! Zondag is een groter animo en daarmee scoren we een 4de en 3de plaats. Wat ben ik trots op Rosie! Aanstaande zaterdag hebben we een wedstrijd in Lumsden.

In mijn laatste blog beschreef ik dat ik voor mijn vertrek nog een roadtrip van Darwin naar Perth ging doen. Momenteel heb ik er voor gekozen om deze te annuleren. Mijn leven in Nieuw Zeeland is zich in een sneltreinvaart aan het ontwikkelen en begint iedere dag meer als 'thuis' te voelen. In mijn hoofd was ik totaal niet bezig met een roadtrip, maar juist hier mijn leven op te bouwen. Voordat ik naar huis vlieg op 29 november, ga ik wel nog een paar dagen naar Melbourne en Perth. In Melbourne bezoek ik graag nog een aantal dierbare vrienden en ik kan mijn favoriete stad, natuurlijk niet zomaar voorbij gaan. Mijn vlucht naar Nederland vertrekt vanuit Perth. Op 27 november vlieg ik alvast naar de westkust en dit maakt de lange tocht naar huis toch vier uur korter.

Dankjewel lieve lezers!

Tot over vier weken,
Cecile

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Queenstown

Cecile

Actief sinds 22 Jan. 2015
Verslag gelezen: 359
Totaal aantal bezoekers 34888

Voorgaande reizen:

03 Januari 2018 - 03 Januari 2018

New Zealand 2018

29 November 2016 - 29 November 2017

Australië - part two

15 April 2017 - 29 April 2017

New Zealand 2017

12 November 2016 - 29 November 2016

Indonesië

17 Oktober 2016 - 12 November 2016

Vietnam

14 Oktober 2016 - 17 Oktober 2016

Singapore

17 September 2016 - 14 Oktober 2016

Thailand

20 Maart 2015 - 02 Oktober 2015

Australie

31 Januari 2015 - 20 Maart 2015

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: