Milford Sound - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Cecile Ruijter - WaarBenJij.nu Milford Sound - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Cecile Ruijter - WaarBenJij.nu

Milford Sound

26 April 2017 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Overal waar je kijkt, zie je gigantische bergen. Watervallen die uit de lucht lijken te komen en wolken die magnetisch rondom de bergen cirkelen. Ja lieve lezers, ik ben terug in Nieuw Zeeland! Anderhalve week geleden vloog ik van Melbourne naar Queenstown. Tijdens het dalen verschijnen er zowel links als rechts vele prachtige bergen. De prachtige bergen waar dit land rijk aan is. Alles lijkt nog mooier als in mijn herinneringen.

Rob pikt mij op van het vliegveld en we vervolgen onze weg naar zijn huis. Het uitzicht vanaf daar is adembenemend! De zon reflecteert zijn licht over het meer. De stad veranderd continu en lijkt altijd in beweging te zijn. De felle variatie van herfstkleuren die in de bomen verschijnen. Het is perfect...

De afgelopen tien dagen hebben we behoorlijk wat activiteiten ondernomen. Zo zijn we wezen mountainbiken, leer ik de beginselen van het skateboarden en hebben we een aantal hikes gedaan (wandelingen). Zo hiken we een route genaamd 'the basket of dreams' en naar de top van ski resort 'The Remarkables'. Ruim 2000 meter boven zeelevel genieten we van het uitzicht over Queenstown en omgeving.

Zondag staan we extra vroeg op en rijden we naar het beroemde 'Milford Sound'. Op de maandag gaan we kayakken door dit prachtige gebied. Wat volgens de weerberichten een regenachtige dag zal moeten zijn, is één van de mooiste dagen in het jaar. In Milford valt er namelijk ruim zeven meter regen per jaar! Dit betekent dat Milford het natste gebied op aarde is. Mogen wij nu het geluk hebben met een perfecte temperatuur, geen wind en een heerlijk zonnetje! Onderweg in de kayak, aanschouwen we de gigantische rotsformaties. Ruim twee kilometer hoog torenen ze boven ons uit. Het water zelf is op sommige plaatsen 500 meter diep! Ook zien we nog een aantal zeehonden, wat blijven het toch mooie dieren. Na het kayakken bezoeken we nog een aantal beroemde watervallen ter voet. Iedere wandeling is weer mooier dan de vorige.

Tot zaterdag mag ik nog van Nieuw Zeeland genieten. Daarna vlieg ik razendsnel van Melbourne naar Townsville. Neem de bus inwaarts het land richting Richmond, en start mijn nieuwe baan! De komende twee maanden heb ik hoogst waarschijnlijk geen telefonisch bereik. Dat betekent helaas dat ik geen blogs kan posten online. Mijn excuses!