Farm life - Reisverslag uit Camperdown, Australië van Cecile Ruijter - WaarBenJij.nu Farm life - Reisverslag uit Camperdown, Australië van Cecile Ruijter - WaarBenJij.nu

Farm life

Door: Cecile de Ruijter

Blijf op de hoogte en volg Cecile

26 Februari 2017 | Australië, Camperdown

Ondertussen is het weer tijd voor een nieuw verhaal! Momenteel bevinden Sofie en ik ons nog steeds op de schapenboerderij in Darlington, Victoria. Met ruim 5000 acres en 14.000 schapen, is er altijd wat te doen. Samen genieten we van het boerderij leven. Iedere dag van 8 tot 5 werken wij héérlijk buiten. Je kunt jezelf toch niets beters wensen.

Over het algemeen gaat het werken super goed en kunnen wij samen alles aan. Hekken maken en repareren, 1.400 schapen ontwormen op een ochtendje, vrijwel niets is teveel. Maar wij zouden Sofie en Cecile niet zijn, als er ook eens iets mis kon gaan... Laatst hebben wij het namelijk voor elkaar gekregen een complete set ijzerdraad, tijdens het rijden, af te rollen. Ruim 1 kilometer kunnen wij deze, in alle haast, weer bij elkaar sprokkelen. Onderweg verliezen wij ook regelmatig onderdelen van een voertuig of krijgen we een (kop)stoot van een schaap tijdens het ontwormen. Gelukkig kunnen we om alles enorm lachen en hebben we een leuk team om samen mee te werken. Niets is te gek en alles is mogelijk, vooral voor deze twee dames uit het Brabantse Bakel.

Gisteren zijn wij naar een rodeo in Geelong geweest. Werkelijk alles ging in eerste instantie mis. De treinen reden niet meer, waardoor we met de bus moesten. Het evenement was vrijwel uitverkocht, waardoor wij de kaartjes bij de ingang nog moeten bemachtigen (gelukkig gelukt). Eenmaal binnen genieten wij, zittend op een hooibaal, van bokkende stieren en paarden. Als we eindelijk terug zijn bij ons huisje, worden we getrakteerd op een prachtige sterrenhemel. Inclusief de melkweg, die zich boven de boerderij verspreid...

De komende maanden blijf ik werken op de schapenboerderij. Met Pasen ga ik twee weken op vakantie naar Nieuw Zeeland. Daar zie ik ontzettend naar uit!

Dankjewel lieve lezers!

Liefs,