Plafond dienst - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Cecile Ruijter - WaarBenJij.nu Plafond dienst - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Cecile Ruijter - WaarBenJij.nu

Plafond dienst

Door: Cecile de Ruijter

Blijf op de hoogte en volg Cecile

30 Oktober 2016 | Vietnam, Hoi An

De afgelopen week heb ik de binnenkant van diverse slaapkamers bestudeerd. Ik kan mededelen dat ik geen hele interessante ontdekkingen heb gedaan en blij ben dat ik weer ter been ben. Vorige week zaterdag tijdens het canyoning, heb ik mijn rug ernstig bezeerd. Zaterdag, zondag, maandag en dinsdag, heb ik daardoor grotendeels in bed doorgebracht. Sofie is afgelopen zondag voor mij medicijnen gaan zoeken. Vergeet dan de stromende regen in Da Lat niet! Ze brengt medicijnen mee, die je in Nederland alleen op recept kan krijgen. Nou, ik kan jullie vertellen, ik heb heel veel geslapen de afgelopen tijd!

Op dinsdagmiddig zijn wij van Da Lat naar Nha Trang gereisd met de bus. Wederom in dit hostel zijn ze uitermate vriendelijk en behulpzaam. Een heerlijke middag genieten we van het strand van Nha Trang. Het lijkt een beetje op een Spaanse strandkust, maar dan vol met russen. Ons maakt het niet uit. We genieten van de zon, dobberen in de zee en ik ben blij weer buiten te zijn. Gemiddeld beweeg ik mij voort over 500 meter in 15 minuten. Dit zorgt voor rare blikken van zowel iedere bevolkingsgroep, die er te vinden is in Nha Trang.

Donderdag hebben we de nachtbus van Nha Trang naar Hoi An. Ruim 12 uur liggen we in deze slaapbus (reken maar dat die medicijnen er doorheen zijn gegaan). In de ochtend arriveren wij en genieten van Hoi An. Het stadje is in de avond fel verlicht met allerlei lampionnen. De lichtjes weerspiegelen in de rivier, waar je alleen via een brugje naar de andere kant kunt komen. Eerder deze dag gaan we naar een kleermaker. Daar laat ik een jurk maken en Sofie twee jurken. Gisteren hebben we de eerste 'fitting' gehad en wij zijn beide verliefd op onze jurken. Vandaag mogen we ze na een tweede 'fitting' ophalen.

Gisteren brengen wij samen met Laura (Spaans) een bezoek aan The Marble Mountains. Deze grotten zijn gebruikt voor verschillende doeleinden. Van Boeddhistische gebedsplekken en vele pagados en tempels, tot schuilplaats in de oorlog. De Vietnamese soldaten gebruikten deze grotten als schuilplaats en vooral om de Amerikaanse soldaten, op het strand te kunnen bespioneren. In de eerste grot hangt een magische rust. Waterdruppels vallen continu naar beneden en zorgen voor een ritmisch getik. Het geneurie van een monnik op de achtergrond en de fel verlichte relieken van het boeddhisme, zorgen ervoor dat je hier voor altijd wil blijven zitten.

Al met al gaat het steeds beter. We genieten volop van dit prachtige land. Iedere stad of dorpje, is weer compleet anders dan de vorige.

Veel liefs,
Ciel