Verloren in de jungle - Reisverslag uit Ðà Lạt, Vietnam van Cecile Ruijter - WaarBenJij.nu Verloren in de jungle - Reisverslag uit Ðà Lạt, Vietnam van Cecile Ruijter - WaarBenJij.nu

Verloren in de jungle

Door: Cecile de Ruijter

Blijf op de hoogte en volg Cecile

22 Oktober 2016 | Vietnam, Ðà Lạt

Momenteel bevinden Sofie en ik ons in Dalat, Vietnam. Een stadje hoog in de bergen, waar het altijd tussen de 15 en de 25 graden is. Voor ons is dit erg frisjes, aangezien we de laatste maand dagelijks boven de 30 graden gewend zijn.

In deze week zijn wij van adembenemend Singapore naar Ho Chi Minh, Vietnam gevlogen. Van een onbegrijpelijk schone stad, waar alles goed geregeld is, recht door naar de meest complete chaos die ik ooit gezien heb. De straat oversteken in Ho Chi Minh voelt alsof je binnenkort het witte licht gaat zien. Duizenden scooters verzamelen zich voor een rood stoplicht en rijden gewoon door als het voor de voetgangers groen is. Scooters, auto's en bussen vliegen rakelings langs je af en mijn adrenaline is hoger dan sommige skytowers in Singapore. Het oorlogsmuseum maakt intens veel indruk. Eenmaal in de taxi maakt de taxi chauffeur ons nog 400.000 dong (16 euro) armer, door het simpelweg uit onze handen te grissen. Snel verlaten Sofie en ik de stad richting kust stadje Mui Ne.

In Mui Ne zien we Rick en Martijn. Twee nederlanders die wij in Chiang Mai, Thailand, ontmoet hebben. Samen rijden we op scooters rond door deze geweldige duingebieden. Na een paar dagen reizen wij verder naar Dalat. Daar heb ik vandaag een Canyoning tour gedaan. Dit houdt in dat je abseilt van watervallen en rotsen. Ontzettend spannend, maar heel gaaf! De natuur is werkelijk waar prachtig! Helaas had ik al een week last van mijn rug en ga ik midden in de jungle er doorheen. Gigantische krampen tot gevolg. Ik snap nog steeds niet hoe ik nog ruim 1,5 uur door heb kunnen klimmen. Ik heb grote dank voor Dan (een dokter uit Israël) en Adam (uit Engeland). Zij hebben mij naar boven geholpen, zonder mij te kennen, tot we de grote weg bereikten. Zonder deze mannen was het mij niet gelukt. De komende dagen zit er niets anders op dan bedrust.

Als ik weer kan lopen, reizen Sofie en ik verder naar Nha Trang.

Dankjewel allemaal voor het lezen!

Liefs,
Cecile

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Ðà Lạt

Vietnam

Na Thailand vervolgen wij ons avontuur in Vietnam.

Recente Reisverslagen:

12 November 2016

Verzopen schoonheid

05 November 2016

Rotsen in overvloed

30 Oktober 2016

Plafond dienst

22 Oktober 2016

Verloren in de jungle
Cecile

Actief sinds 22 Jan. 2015
Verslag gelezen: 359
Totaal aantal bezoekers 34897

Voorgaande reizen:

03 Januari 2018 - 03 Januari 2018

New Zealand 2018

29 November 2016 - 29 November 2017

Australië - part two

15 April 2017 - 29 April 2017

New Zealand 2017

12 November 2016 - 29 November 2016

Indonesië

17 Oktober 2016 - 12 November 2016

Vietnam

14 Oktober 2016 - 17 Oktober 2016

Singapore

17 September 2016 - 14 Oktober 2016

Thailand

20 Maart 2015 - 02 Oktober 2015

Australie

31 Januari 2015 - 20 Maart 2015

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: