Official: I'm an open water diver! - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Cecile Ruijter - WaarBenJij.nu Official: I'm an open water diver! - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Cecile Ruijter - WaarBenJij.nu

Official: I'm an open water diver!

Door: Cecile de Ruijter

Blijf op de hoogte en volg Cecile

08 Oktober 2016 | Thailand, Koh Tao

Het is officieel! Vanaf nu ben ik een open water diver. Compleet met certificaat en al, mag ik de wereld onder water gaan ontdekken. De afgelopen vier dagen heb ik op Koh Tao een speciale duikcursus gevolgd, inclusief theorie examen en vijf keer duiken in drie dagen. Wat ben ik blij dat ik dit gedaan heb!

De eerste dag word ik opgepikt door mijn duikinstructeur Humza. Samen met hond 'NoName' zitten we met zijn drieen op de scooter, richting de andere kant van het eiland. Humza komt uit de Maladiven en telt ongeveer 1,65 meter. Daar kom ik nog ongeveer een kop boven uit. Zie je ons al gaan op dat kleine scootertje? Reflecties in winkelruiten maken mij zeker aan het lachen. Eenmaal bij 'French Kiss Divers' aangekomen, ontmoet ik Megan (US) en Seppe (Belgie). Samen met deze twee geweldige personen, heb ik mijn duikcertificaat mogen halen.

De eerste dag duiken we gelijk twee uur onder water en hebben we wel meer dan 15 verschillende oefeningen. Bijvoorbeeld je masker af doen onder water, je 'air regulator' uit je mond halen en hoe deze gemakkelijk terug te vinden. Het voelt erg vreemd om 'artificial air' te ademen en in het begin is dit ook wel even spannend. Eenmaal onder water voel ik mij erg relaxt en ontspannen. Regendruppels zie ik op het wateroppervlak. Een onbeschrijfelijk aparte waarneming. Als we eenmaal boven komen, schijnt het zonnetje ons weer vol tegemoet. De tweede dag slagen wij allemaal voor ons theorie examen en duiken wij al 16 meter onder water. De derde dag hebben wij wederom twee duiken en gaan we tot een diepte van 21 meter. De 'divesite' heet ' Chumphon Pinnacle'. Duizenden vissen zwemmen om ons heen. Ik kan wederom niet beschrijven wat mijn ogen hebben mogen zien... Een kleine selectie uit mijn ontdekkingen onder water: een seasnake, blue stingray, trigger fish en gigantische baracundas. Wat een ervaring! Ik kan nu al niet wachten tot ik weer onder water mag. Het is werkelijk een euforisch gevoel om zo dicht bij de vissen te kunnen komen en een geheel nieuwe wereld te ontdekken onder water.

Sofie en ik verblijven nu op het eiland. Er hangt hier een erg relaxte sfeer en we hebben niet het gevoel weg te moeten. Voor ons rest nog een week in Thailand, voordat we naar Vietnam gaan.

Veel liefs,
Cecile

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Koh Tao

Cecile

Actief sinds 22 Jan. 2015
Verslag gelezen: 416
Totaal aantal bezoekers 34875

Voorgaande reizen:

03 Januari 2018 - 03 Januari 2018

New Zealand 2018

29 November 2016 - 29 November 2017

Australië - part two

15 April 2017 - 29 April 2017

New Zealand 2017

12 November 2016 - 29 November 2016

Indonesië

17 Oktober 2016 - 12 November 2016

Vietnam

14 Oktober 2016 - 17 Oktober 2016

Singapore

17 September 2016 - 14 Oktober 2016

Thailand

20 Maart 2015 - 02 Oktober 2015

Australie

31 Januari 2015 - 20 Maart 2015

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: