Olifanten badderen - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Cecile Ruijter - WaarBenJij.nu Olifanten badderen - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Cecile Ruijter - WaarBenJij.nu

Olifanten badderen

Door: Cecile de Ruijter

Blijf op de hoogte en volg Cecile

26 September 2016 | Thailand, Chiang Mai

We zijn nog geen week verder en het is ongelofelijk wat we allemaal al hebben meegemaakt! De afgelopen week hebben Sofie en ik Ayutthaya, Chiang mai en Pai bezocht (Noord-thailand). We zijn nu in Pai, een schattig dorpje vlakbij de grens met Birma. Ons hostel bevindt zich midden in de groene velden, met uitzicht op de bergen. Waar het soms lijkt alsof de wolken zich als watervallen over de bergen laten glijden... Weten jullie nog dat ik vroeger altijd een 'jungle' kamer wilde hebben? Met houten bed en bamboe muren? Nou dat is gelukt! Ook al is het maar voor twee nachtjes ;).

Even een paar dagen terug! In Ayutthaya bezoeken Sofie en ik twee ruïnes. De 'Wat Thammikaret' en 'Wat Maha That'. Het is prachtig om deze oude ruïnes te bezichtigen. Het lijkt ooit net op Jungle Book, waar straathonden de tempels bevolken als koningen. In 'Wat Maha That' vinden wij het beroemde Buddha hoofd dat volledig in een boom is gegroeid.

De volgende dag nemen wij de trein naar Chiang Mai. Deze duurt 10 uur en brengt ons midden door de jungle. Ooievaars en ibissen bevinden zich overal en af en toe popt er een boomhut op. Deze hele treinrit (incl. eten en drinken) kost ons welgeteld 15 euro! In de avond gaan we met een gezellige groep uit het hostel, gezamenlijk eten op een boot op het water.

De meest geweldige ervaring voor ons beide was afgelopen zaterdag. Om 5:30 ging ons alarm en maakten wij ons klaar voor een ochtend met de olifanten! Na een rit van 1,5 uur bereiken wij het 'Elephant Jungle Sanctuary'. Dit is een plaats waar de olifanten gered worden van de 'riding places'. De rug van een Aziatische olifant is namelijk totaal niet gemaakt om op te rijden. Helaas geeft tourisme hier nog steeds veel kans voor. Om de dag te beginnen krijgen we een tros banaantjes en deze mogen we aan de olifanten geven. Het is een chaos van jewelste met tien olifanten om ons heen. Ze rennen van hot naar her om de meeste banaantje te krijgen, wat soms ook wel angstaanjagend is. Na het ontbijt, krijgen ze een modderbad. Wij natuurlijk ook... De olifanten spuiten en stampen de modder overal heen en ploffen zomaar in het modderbad. Heerlijk vinden ze het om de modder ingewreven te krijgen! Vervolgens wassen we ze af in de rivier, waarna ze weer verder mogen eten. Ik kan moeilijk uit leggen wat voor gevoel het mij gaf, om deze enorm blije olifanten te zien. Om er deze 'connectie' mee te kunnen leggen... Het was echt geweldig.

Binnenkort vliegen Sofie en ik richting Krabi, om nog steeds het eiland Phi Phi te bezoeken. Dankjewel allemaal voor het lezen. Sorry voor enige spelfouten, mijn telefoon was de enige optie om dit te typen.

Kus,
Ciel