Zwetend genieten - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Cecile Ruijter - WaarBenJij.nu Zwetend genieten - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Cecile Ruijter - WaarBenJij.nu

Zwetend genieten

Door: Cecile de Ruijter

Blijf op de hoogte en volg Cecile

20 September 2016 | Thailand, Ayutthaya

Hallo allemaal!

Tijd voor een nieuwe blog, in een compleet nieuw land. Zondag middag zijn Sofie en ik veilig aangekomen in Bangkok. Na twee vluchten van 6,5 uur, met tussenstop op Dubai, brengt een taxi ons naar het luxe 'Royal Princess Larn Luang hotel' . Na wat onderhandelen komen we tot een goede prijs en binnen 45 minuten zijn wij op bestemming. De taxi rit was zeer rustig, dit vooral omdat ik de hel op aarde had verwacht, in een stad als Bangkok. Heerlijk slapen en genieten van een hele heeeele lange nachtrust. De reis en het afscheid nemen van familie en geliefden is ons beide zwaar gevallen.

In de ochtend hebben wij een korte taxirit richting het centrum. Vroeg op de dag is het al 32 graden, met een gevoelstemperatuur van 41 graden. Het zweet loopt in straaltjes van je lijf. Het is echt enorm wennen aan deze dagelijkse enorm warme temperaturen. Op tijd drinken (en eten) is zeer van belang. We lopen rond bij het Koninklijk Paleis, maar besluiten niet naar binnen te gaan door de hoge entreekosten. Wel bezoeken we 'Wat Pho', de tempel van 'The Reclining Buddha'. Overal zie je goud, diamanten en glitters, met als kers op de taart: een wel 46 meter lange gouden buddha! Overal krijgt de buddha offers, flesjes drinken en wierook zijn daarom overal aanwezig.

In zowel de middag als de avond bezoeken Sofie en ik Kho San Road, de backpackstraat van Bangkok. De straten veranderen in een paar uur compleet. In de loop van de avond poppen eettentjes overal op, schuiven uithangborden fel verlicht opeens naar voren en hebben de kroegen een wedstrijdje wie de beste geluidsboxen heeft. Wij verbazen ons enorm over de prijzen hier. 140 baht (3,70 euro) voor 3 taxiritten! En dan horen wij onszelf onderhandelen, 1 euro (40 baht) meer betalen? Howdoe! Wat een Hollanders... ;).

Na een goede nachtrust vervolgen wij onze weg naar Aya... Ayutt... Ayutthaya (O ja dat was het ;)). Voor nog geen 15 baht (nog geen 40 cent), zitten wij 1,5 uur in de trein. Razendsnel wisselen armoede, rijkdom en tempels elkaar af. En de trein die gaat echt niet zo snel, kun je nagaan. Eenmaal gearriveerd (met een stop van 3 kwartier), nemen wij de boot naar de overkant van de rivier. Lopend door de stad die nadampt van de regen en alle soorten (etens)geuren die aan je voorbij komen, vinden wij het Stockholm hostel. Hier slapen wij de komende twee nachten voor nog geen 6,75 p.p.p.n. Echt hartstikke leuk! Google het maar :)! Morgen bezoeken wij 'the historic city'. Benoemd tot UNESCO World Heritage. Na dit verblijf vervolgen wij onze weg hoogst waarschijnlijk richting Lopburi, ook wel 'Monkey town' genoemd.

Dankjewel allemaal voor het lezen van mijn blog.

Tot snel,

Cecile & Sofie

• 20 September 2016 - 15:17

Lisa Vd Bosch:

Leuk om je blog te lezen! Goede reis richting Monkey Town, en geniet ervan!
    Groetjes Lisa

• 21 September 2016 - 02:54

Cecile:

Dankjewel Lisa! Jij hebt momenteel aan aantal heftige maanden heb ik gehoord. Succes en echt knap van je!