Final countdown - Reisverslag uit Sydney, Australië van Cecile Ruijter - WaarBenJij.nu Final countdown - Reisverslag uit Sydney, Australië van Cecile Ruijter - WaarBenJij.nu

Final countdown

Door: Cecile de Ruijter

Blijf op de hoogte en volg Cecile

28 September 2015 | Australië, Sydney

Hallo lieve lezers!

Nog maar een weekje totdat ik thuis kom! Wat is de tijd toch ongelofelijk snel gegaan... maar voor nu mag ik jullie nog jaloers maken met mijn verhalen. Inmiddels heb ik al weer heel wat afgereisd. Van Hobart (Tasmanie) ben ik een week geleden terug gevlogen naar Melbourne, waar ik samen met Keir een week in Geelong ben verbleven. Gisteravond ben ik op de nachtbus gestapt in Melbourne, waar ik net ben gearriveerd in Sydney. Vanavond en morgen vier ik samen met Tom onze verjaardagen, toevallig zijn we beide op 29 september jarig!

De laatste dagen in Tasmanie waren werkelijk geweldig. Woensdag heb ik Port Arthur bezocht. Port Arthur is een van de eerste plaatsen in Australie waar Engelse veroordeelden werden heen gebracht om de voorgeschreven gevangenisstraf uit te zitten. Ook bouwden deze 'convicts' de beginselen van vele steden zoals; Hobart, Launceston en Sydney. Er zijn meer dan dertig originele gebouwen en bomvol historie. De volgende dag bezoek ik Mount Wellington, op de top van deze berg heb je een geweldig 360 graden uitzicht over Hobart en omstreken! Daarna ga ik naar het Bonorong Wildlife Sanctuary om 'the tasmanian devils' te mogen aanschouwen. De tasmaanse duivel is in gevaar omdat ze een overdraagbare kanker met zich meedragen. Helaas is hier nog geen medicijn voor gevonden. Het enige wat ze momenteel kunnen doen is wachten tot iedere wilde duivel met deze kanker is uitgestorven, voordat ze gezonde duivels weer vrij kunnen zetten in de natuur. Extra speciaal om deze aparte beestjes dus te mogen aanschouwen.

Terug in Melbourne pikt Keir mij van het vliegveld en genieten we van heerlijk weer! We fietsen rondom Albert Park en in de avond bezoeken we het ballet. Ik mag genieten van 'The Sleeping Beauty', performed door het Australische ballet en muziek van het orkest van Victoria. Het ballet, decor en muziek; het is werkelijk prachtig. Maandag middag rijden we naar Geelong om op het huis te passen van vrienden van Keir. Daar hebben we twee oude hondjes, Minty en Pepper. In deze week bezoeken we een prachtig aboriginal centre waar ik mijn boomerang kunsten kan oefenen, een wildlife sanctuary met dingo puppy's, baby koala, wombat en kangaroos en The little Creatures Beer Brewery.

Woensdag middag vlieg ik naar Cairns, waar ik zaterdag terug vlieg naar het prachtige Nederland. Maar eerst morgen.... mijn verjaardag voor het eerst 'home away from home'!

Tot snel!
Dikke kus, Cecile


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cecile

Actief sinds 22 Jan. 2015
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 34914

Voorgaande reizen:

03 Januari 2018 - 03 Januari 2018

New Zealand 2018

29 November 2016 - 29 November 2017

Australië - part two

15 April 2017 - 29 April 2017

New Zealand 2017

12 November 2016 - 29 November 2016

Indonesië

17 Oktober 2016 - 12 November 2016

Vietnam

14 Oktober 2016 - 17 Oktober 2016

Singapore

17 September 2016 - 14 Oktober 2016

Thailand

20 Maart 2015 - 02 Oktober 2015

Australie

31 Januari 2015 - 20 Maart 2015

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: