Tasmanian Tiger - Reisverslag uit Hobart, Australië van Cecile Ruijter - WaarBenJij.nu Tasmanian Tiger - Reisverslag uit Hobart, Australië van Cecile Ruijter - WaarBenJij.nu

Tasmanian Tiger

Door: Cecile de Ruijter

Blijf op de hoogte en volg Cecile

15 September 2015 | Australië, Hobart

Wisten jullie dat er jaren in Tasmanie wilde tijgers geleefd hebben? Ja... The Tasmanian Tiger! In 1932 is dit oerachtige beest helaas uitgestorven maar er gaan nog vele geruchten rond... Verhalen van mensen die in de verre uithoeken waren van dit prachtige eiland, of in de dichtbegroeide bossen... Ze zijn er nog. Echt waar!

Helaas heb ik geen wereld nieuws mogen brengen, want ik heb er geen gespot. Wel geniet ik ontzettend van dit prachtige gedeelte van Australië. Als ik met de bus Hobart in ga, voelt het direct als Nieuw Zeeland. Mount Wellington staat als een beschermengel boven de stad, met zelfs nog wat sneeuw op de top! In Hobart bezoek ik het MONA (Museum of old and new art). Een van de beste museums in heel Australië. Ik heb vele inspirerende kunstwerken mogen bezichtigen en voor mij als kunstliefhebber was het een ware beleving!

In de ochtend bezoek ik de salamanca market, waar al 'the art and crafts' of tasmanie te zien zijn. In de middag heb ik de bus naar Launceston. Daar zit ik in een super schoon, bijna leeg hostel en zelfs een kamer geheel voor mezelf (!). 'S ochtends vroeg vertrek ik met mijn tour naar Cradle Mountain. Met maar zes personen bezoeken we Waldheimers Chalet en ten slotte Dove Lake met in de achtergrond Cradle Mountain. Het meer is geluidstil op de vogels na, op de hoge gebergte bevindt zich de laatste sneeuw, het water klotst zachtjes tegen de rotsen en... ik heb enorm geluk met het weer! Vele mensen zien de berg in deze tijd van het jaar slechts in de mist. Ik mag genieten van een helderblauwe zomerdag! Zelfs de tourguide kan zijn geluk niet op!

De laatste dag in Launceston loop ik door de Cataract Gorge, een prachtig natuurgebied net buiten de stad. Inmiddels ben ik weer terug in Hobart. Morgen bezoek ik Port Arthur en donderdag ga ik eindelijk een kijkje nemen bij de tasmanian devils!

Tot snel!
Dikke kus, Cecile

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cecile

Actief sinds 22 Jan. 2015
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 34899

Voorgaande reizen:

03 Januari 2018 - 03 Januari 2018

New Zealand 2018

29 November 2016 - 29 November 2017

Australië - part two

15 April 2017 - 29 April 2017

New Zealand 2017

12 November 2016 - 29 November 2016

Indonesië

17 Oktober 2016 - 12 November 2016

Vietnam

14 Oktober 2016 - 17 Oktober 2016

Singapore

17 September 2016 - 14 Oktober 2016

Thailand

20 Maart 2015 - 02 Oktober 2015

Australie

31 Januari 2015 - 20 Maart 2015

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: