The Great Ocean Road - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Cecile Ruijter - WaarBenJij.nu The Great Ocean Road - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Cecile Ruijter - WaarBenJij.nu

The Great Ocean Road

Door: Cecile de Ruijter

Blijf op de hoogte en volg Cecile

06 September 2015 | Australië, Melbourne

Sorry, sorry! Het is alweer zo lang geleden dat ik een blog heb geschreven! De tijd is dan ook weer gevlogen... vele van jullie zijn vast enthousiast dat ik alweer bijna thuis ben. Ik pink ondertussen even een traantje weg om dit prachtige land te verlaten, maar zie er ontzettend naar uit iedereen weer te zien!

Na mijn reis terug naar Rosewood pikt Sharon mij op. Na een gezellig etentje, slaap ik direct en reizen we de volgende dag verder om terug naar Julie te gaan. Wat voelt het goed om Julie weer te zien! De hondjes zijn ontzettend verbaasd maar zo blij om mij weer te zien. We vertrekken vrijwel direct richting Gympie, waar we een aantal uur later aankomen met drie paarden en... stromende regen! Daar gaat ons kampeertripje! We maken de paarden klaar voor de shows in het '7 sisters equestrian centre' en zijn zelf genoodzaakt in een motel te slapen. Zowel zaterdag en zondag hebben we shows gereden en vooral ontzettend veel plezier gehad! Eenmaal terug na een lang weekend in Gympie, geniet ik nog een paar dagen van Tui Lodge. Dinsdag avond hebben we een afscheidsborrel samen met Sharon en Christi en woensdag is Julie zo aardig mij naar Brisbane airport te brengen. Ook al was het maar voor een weekje... ik heb genoten! Het was fijn om iedereen nog een keer te mogen zien, maar ik weet wel.. wat ga ik ze missen!

Na een goede vlucht arriveer ik woensdag avond in Melbourne, waar mijn goede vriend Keir mij van het vliegveld haalt. Keir woont in de stadswijk St. Kilda en woont samen met zijn huisgenoot Veeru (en hond Snowy). Wat voelt het goed om weer in Melbourne te zijn! Iets aan deze stad... de energie, 'the vibe', ik weet het niet. Iets zorgt er voor dat ik altijd met een glimlach door deze adembenemende plek loop. Op zaterdag genieten we van een typische markt in Melbourne, vol met creativiteit, vormgeving en high quality producten. Op zondag rijden we richting Winslow. Daar gaan we op het huis (en de dieren) passen van vrienden van Keir voor een weekje. Terug naar het platteland!

In Winslow hebben we twee honden (Chevy en Turbo) en een schattige kitten (Diesel). Warrnambool is vlakbij en daar bevindt zich een 'whale nursery'. Dit betekent dat de walvissen met de pasgeboren jongen zich hier vlakbij de kust vertonen. Dit gebeurt dan ook twee ochtenden, waar ook de surfers een kijkje dichterbij gaan nemen. We nemen de honden mee naar het strand en genieten van een heerlijke winterdag. Want ja... het is koud hier! Rond de 10 graden, een winterzonnetje en een heerlijke koele lucht. Naast het strand bezoeken we ook The Grampians. Een prachtig berggebied inwaarts Victoria. Vooral het Baroka uitzichtpunt, the Balconies en MacKenzie Falls zijn geweldig! Gisteren hebben we afscheid genomen van Winslow en rijden terug naar Melbourne. Maar niet zomaar via een route... Nee! Via 'The Great Ocean Road!' Een van de meest geweldige 'scenic drives' van de wereld. Daar aanschouw ik the Bay of Islands en de beroemde Twelve Apostles. Dramatische kustlijnen omranden de helderblauwe zee, die zelfs in een winterzonnetje prachtig aandoet.

9 september a.s. vlieg ik naar Tasmanie, om daar tien dagen dit gebied van Australie te gaan ontdekken! Daarna vlieg ik terug naar Melbourne, om voor de laatste keer naar Sydney te reizen. Daar vier ik samen met Tom onze verjaardagen op 29 september. Op 30 september vlieg ik naar Cairns, om vanuit daar op 3 oktober terug naar het prachtige Nederland te mogen vliegen. Waarom naar Cairns? Helaas kostte het meer geld om mijn ticket te wijzigen, dan om een vliegticket te kopen. Dus dan is de keuze snel gemaakt en bespaar ik mij een hoop gedoe! Om nog even een paar dagen van de zomer te mogen genieten, kan natuurlijk ook geen kwaad ;)!

Tot snel lieve lezers!
Dikke kus,
Ciel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cecile

Actief sinds 22 Jan. 2015
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 34928

Voorgaande reizen:

03 Januari 2018 - 03 Januari 2018

New Zealand 2018

29 November 2016 - 29 November 2017

Australië - part two

15 April 2017 - 29 April 2017

New Zealand 2017

12 November 2016 - 29 November 2016

Indonesië

17 Oktober 2016 - 12 November 2016

Vietnam

14 Oktober 2016 - 17 Oktober 2016

Singapore

17 September 2016 - 14 Oktober 2016

Thailand

20 Maart 2015 - 02 Oktober 2015

Australie

31 Januari 2015 - 20 Maart 2015

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: