Amazing Fraser Island - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Cecile Ruijter - WaarBenJij.nu Amazing Fraser Island - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Cecile Ruijter - WaarBenJij.nu

Amazing Fraser Island

20 Augustus 2015 | Australië, Hervey Bay

Hallo lieve lezers,

Even een snelle update van mijn blog voordat ik weer in mijn bus spring. Vandaag reis ik terug naar Rosewood vanaf Hervey Bay om Julie op te zoeken voor het weekend! Waarschijnlijk is het de laatste keer dat ik rondom Brisbane ben en Australie verlaten zonder mijn 'home away from home' nog een keer te mogen zien... dat zal ik niet willen!

De afgelopen dagen heb ik weer ontzettend veel mogen meemaken. Zo eindig ik in Rockhampton op een echte rodeo avond. Ja... je hoort het goed en waarschijnlijk heb je ook het juiste beeld in je hoofd. Cowboys op stieren voor minder dan 5 seconden, BBQ, grote cowboy laarzen, riemen met veel 'bling' en opengewerkte blousen. Na een ontzettende leuke avond vervolg ik mijn weg de volgende dag naar Hervey Bay. Daar zie ik Laura. Laura heb ik ontmoet tijdens de informatie bijeenkomst over Australie in Nederland, dus het is leuk om elkaar na al die maanden online contact, dan eindelijk weer te mogen zien!

Maandag ochtend start ik met mijn tour naar Fraser Island. Een van de highlights van de gehele oostkust van Australie! Samen met 10 andere backpackers (wat een heerlijk klein groepje!), zitten we om half 7 al paraat in onze 4x4 auto's. Samen met Peke (onze tourguide) crossen we door inlandse zandwegen, stranden en vooral heel veel hobbels, kuilen en onverwachte afgronden. Wat een lol! We hebben zoveel gezien de afgelopen dagen op Fraser... Lake Birrabeen, Lake Wabby, Lake Mckenzie (wow! Na een paar meter in het water, daalt de oppervlakte opeens met 15 meter), Indian Head, Shipwreck Maheno en Eli Creek (het water van deze rivier is zo helder en zo vers, dat je het kunt drinken). Dan nog maar te zwijgen over de Dingo's (wilde honden), gezellige avonden en de adembenemende sterrenhemel!

Thuis voel ik nu wel steeds dichter bij komen. Nog minder dan 1,5 maand te gaan. Zoals ik eerder al vertelde reis ik vandaag terug naar Julie om het weekend samen te spenderen. Woensdag vlieg ik terug naar de stad waar ik verliefd op ben geworden, Melbourne. Daar zie ik een goede vriend om samen 'the great ocean road' te gaan doen!

Zo... Nu ga ik weer van Australie genieten! Zoals ze thuis zeggen... Howdoe!