Beslissingen en onverwachte gevolgen - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Cecile Ruijter - WaarBenJij.nu Beslissingen en onverwachte gevolgen - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Cecile Ruijter - WaarBenJij.nu

Beslissingen en onverwachte gevolgen

Door: Cecile de Ruijter

Blijf op de hoogte en volg Cecile

10 Augustus 2015 | Australië, Airlie Beach

Hello daar allemaal!

Ik had nooit kunnen bedenken dat acht maanden reizen gaat voelen alsof je tijd 'tekort' komt. Een paar dagen ben ik dan ook vrij besluiteloos geweest over mijn volgende reisbestemming. Maar laten we eerst even terug blikken op deze geweldige afgelopen anderhalve week!

Zaterdag 1 augustus vertrek ik samen met ons Tom, Zara en Abby met de Ford stationwagen op onze roadtrip. We stoppen in Port Douglas, Kuranda, het Daintree Rainforest en Cape Tribulation. We moeten zelfs met onze auto op de ferry om de Daintree river over te steken. Drie nachten kamperen we en hebben geweldige tijden rondom kampvuren en ontmoeten een paar ontzettend aardige, doch erg vreemde, Aussies. Het regenwoud is zo ontzettend divers dan de rest van Australie dat ik tot nu toe gezien heb, dus ik kijk mijn ogen uit! Het strand en het regenwoud lopen dan ook onzichtbaar in elkaar over. Door mijn boerderijwerk weet ik nu tenminste wel hoe ik een goed kampvuur moet maken. Zelfs met nat hout en gras weet ik (door een kleine improsivatie met toilet papier) een kampvuur te maken dat tot 11 uur in de nacht doorbrandt. Het mag weer op mijn survival CV hoor ;).

Eenmaal terug in Cairns boek ik een vlucht naar Bali, Indonesie. Helaas als ik de winkel uitloop word ik terug geroepen omdat alle vluchten zojuist uitverkocht zijn. De mevrouw achter de kassa had nog geen definitieve confirmatie doorgegeven... zucht... De eerste datum is pas over twee weken. Ik besluit dat het dan gewoon niet zo had moeten zijn en ga op zoek naar een nieuwe bestemming. Ik kijk naar vluchten richting Darwin en Perth, maar uiteindelijk besluit ik toch de oostkust van Australie te gaan bereizen. Waarom ergens heen vliegen, als je hier nog niet alles hebt gezien?

Donderdag heb ik mijn tour naar het Great Barrier Reef gehad! Ik denk dat dit een van de mooiste dagen van mijn afgelopen half jaar zijn geweest. Samen met Marjolein (Nederlandse) huur ik een onderwatercamara en samen snorkelen we door deze onderwater tuinen. Want ja.. zo ziet het er echt uit! Roos, groen, paars; alle kleuren zijn aanwezig en dan ben ik nog niet begonnen over de meest geweldige vissen! Het koraal ligt vaak maar anderhalve meter onder je, dus je moet erg voorzichtig zijn om a) het niet te beschadigen en b) jezelf er niet aan te snijden, want auw dat is scherp! Als kers op de taart zien we ook nog een haai van ongeveer anderhalve meter (reef shark) en zwem ik ruim een minuut boven een zeeschildpad. Wat heb ik genoten!

In de tussentijd heb ik een stop gemaakt in Townsville. Daar heb ik een dagtrip gemaakt naar Magnetic Island. Een eiland met prachtige baaien en een helderblauwe zee. Ik bevind mij momenteel in Airlie Beach en over een paar uur ga ik met een katamaran naar de whitsundays. Vannacht slaap ik op een onbewoond eiland... ik heb er ontzettend veel zin in en ben vooral erg benieuwd!

Deze week was de week van erg onverwachte ontmoetingen. Zo loop ik in Cairns tegen Lawrence aan op straat, mijn collega op de schapen en koeien boerderij in Victoria! Dat zorgt voor een avondje gezellig bijkletsen en herinneringen ophalen. En dan nu mijn tweede ontzettend meest rare ontmoeting ooit... aan de andere kant van Magnetic Island loop ik naar Florence Bay. Een afgelegen baai waar je alleen met 4x4 auto's of te voet kunt komen. Als ik de weg naar het strandje oploop, praat ik met een vrouw voor mij. We kijken elkaar aan, draaien om en kijken verbaasd weer terug. Het blijkt Ann te zijn! De vrouw van de boer waar ik voor werkten in Victoria. De wereld is klein. Ann verzorgt de catering voor een kledingmerk, die momenteel de catalogus aan het schieten is hier op Magnetic Island. Na een tijdje bijkletsen vervolg ik mijn weg weer.

Ik denk dat jullie met dit verhaal wel even vooruit kunnen! Korter dan dit had ik het niet kunnen maken. Voor nu zeg ik; AHOY!

Kus, Cecile

  • 10 Augustus 2015 - 07:05

    Sophie Bus:

    Airlie beach! Geniet! De whitsunday's zijn zooooooo mooi!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cecile

Actief sinds 22 Jan. 2015
Verslag gelezen: 345
Totaal aantal bezoekers 34900

Voorgaande reizen:

03 Januari 2018 - 03 Januari 2018

New Zealand 2018

29 November 2016 - 29 November 2017

Australië - part two

15 April 2017 - 29 April 2017

New Zealand 2017

12 November 2016 - 29 November 2016

Indonesië

17 Oktober 2016 - 12 November 2016

Vietnam

14 Oktober 2016 - 17 Oktober 2016

Singapore

17 September 2016 - 14 Oktober 2016

Thailand

20 Maart 2015 - 02 Oktober 2015

Australie

31 Januari 2015 - 20 Maart 2015

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: