Let the holiday begin! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Cecile Ruijter - WaarBenJij.nu Let the holiday begin! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Cecile Ruijter - WaarBenJij.nu

Let the holiday begin!

Door: Cecile de Ruijter

Blijf op de hoogte en volg Cecile

31 Juli 2015 | Australië, Cairns

Na twee geweldige maanden werken bij Tui Lodge, ben ik woensdagavond van Brisbane naar Cairns gevlogen. Dat betekent dat het reizen weer van start is gegaan en het vakantie gevoel is dan ook echt aanwezig! (maar dan ook echt!) Het is raar om weg te zijn bij Julie en ik moet zeggen dat mijn gedachten ieder uur wel daar zijn. Vragen zoals; welk paard is verkocht, hoe gaat de training en zijn er nog nieuwkomers? De honden missen mij schijnbaar ontzettend. Aan de ene kant is dat lief om te horen, maar aan de andere kant vind ik het erg zielig.

Rond half twee in de nacht check ik in bij mijn hostel Gilligan's in Cairns waar ik Tom zie. Het is zo ontzettend raar om na een half jaar van huis weer iemand te zien van 'back home'! Na uren bijkletsen met als gevolg een erg korte nachtrust, ga ik in de morgen naar de lagoon van Cairns. Daar zie ik Zara weer (een vriendin ontmoet in Nieuw Zeeland). Samen lopen we rond en maken plannen om samen te gaan reizen. Mijn geluk kan niet op, want in de avond zie ik zelfs Joey! Joey heb ik ontmoet in Nederland tijdens de informatie bijeenkomst in Utrecht over Australie en Nieuw Zeeland. Hoe is het mogelijk om op 1 dag, drie goede vrienden te mogen zien! En dat aan de andere kant van de wereld.

Tesamen gaan we op stap en ik heb de tijd van mijn leven. Vandaag hebben we een auto gehuurd tesamen met Zara, Tom en Abby (een meisje uit Engeland en vriendin van Zara). Vanaf morgen gaan we op een roadtrip naar Port Douglas, Cape Tribulation en Cooktown. Dit gedeelte heet ook wel: 'Tropical North Queensland'. Dus verwacht regenwoud, krokodillen en moerasgebieden. Tentjes en kampeerspullen zijn inbegrepen dus we gaan het beleven! Hopelijk word ik niet opgegeten door de kroko's ;). Als we terug komen van onze trip, reis ik waarschijnlijk verder samen met Zara naar Darwin. Hoe en wat moeten we nog even bekijken, maar het idee is daar.

Zoals het hier toch echt gaat... we leven dag bij dag. Niemand weet wat de morgen gaat brengen. En dat lieve lezers, is het beste gevoel van de wereld!

Ik houd jullie op de hoogte.

Dikke kus, Cecile

  • 31 Juli 2015 - 12:19

    Sophie:

    Oh gaaf Cecile, herkenning, maar nu in Australië!
    Ik vond Cairns echt een top stadje! Heerlijk dat zwembad midden in het centrum.
    Wij zijn ook in Cape Tribulation geweest en het is inderdaad de plek van de krokodillen maar ik heb er (helaas) geen mogen zien. Een verlaten plek (onze navigatie snapte er niks van) maar wel echt heel mooi!
    Misschien zie je cassowaries ;). Die borden staan overal langs de weg. Ik zag ze pas in Mission Beach en dat is een heel stuk naar beneden.
    Geniet!!!

  • 10 Augustus 2015 - 00:53

    Cecile De Ruijter:

    Hey Sophie! Dankjewel voor je reactie! Cairns is echt heerlijk he! Super leuke tijd gehad daar :).
    Krokodillen moet ik ook nog zien, maar inderdaad je rijdt daar echt rond van... waar ben ik nu toch weer... Wat ook voor veel plezier zorgt! Nu ben ik inmiddels alweer in Airlie Beach. Tijd vliegt.
    Spreek je! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cecile

Actief sinds 22 Jan. 2015
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 34906

Voorgaande reizen:

03 Januari 2018 - 03 Januari 2018

New Zealand 2018

29 November 2016 - 29 November 2017

Australië - part two

15 April 2017 - 29 April 2017

New Zealand 2017

12 November 2016 - 29 November 2016

Indonesië

17 Oktober 2016 - 12 November 2016

Vietnam

14 Oktober 2016 - 17 Oktober 2016

Singapore

17 September 2016 - 14 Oktober 2016

Thailand

20 Maart 2015 - 02 Oktober 2015

Australie

31 Januari 2015 - 20 Maart 2015

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: