Piepende stranden - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Cecile Ruijter - WaarBenJij.nu Piepende stranden - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Cecile Ruijter - WaarBenJij.nu

Piepende stranden

Door: Cecile de Ruijter

Blijf op de hoogte en volg Cecile

25 Mei 2015 | Australië, Noosa Heads

Op maandag middag, een week geleden, had ik de bus vanuit Surfers Paradise naar Brisbane. Tijdens het inchecken in mijn hostel in Brisbane staan opeens Andrew & Andrew, Anneloes en Tim voor mijn neus! Wat een gezellig weerzien! Samen lopen we door Southbank en het stadscentrum. In de middag nemen we afscheid van Andrew (ja eentje), die vliegt weer terug naar Engeland. Southbank is een ontzettend mooi gedeelte van Brisbane. Alles staat hier in het teken van ontspanning; mooie parken, musea en kunst. Dit is wel even anders als je naar de overkant van de rivier kijkt, waar het een wirwar is van bruggen. Het lijkt wel een achtbaan! Over het geluid van al het verkeer dan nog maar even te zwijgen... Mijn dagen in Brisbane heb ik dan eigenlijk ook continu doorgebracht in Soutbank. Dinsdag bezoek ik 'The Gallery of Modern Art (GOMA)' en 'Queensland Art Gallery (QAG)'. In deze musea vind ik echt een paar ontzettend inspirerende en gave kunstwerken. Zo ook een kamer vol met balletjes, water, spiegels en neonverlichting! Wat ik erg leuk vind is om de vergelijking te maken tussen de musea in Melbourne, Sydney en Brisbane. Woensdag is het 25 graden en verblijf ik de gehele dag op Streets Beach. Een nepstrand aangelegd aan de oever van de rivier. Brisbane is namelijk een van de enige grote steden in Australie, die niet aan het strand ligt. En wat doen we dan? Juist! Dan maken we toch gewoon ons eigen strand ;)!

Donderdag heb ik de bus naar Noosa Heads. Een prachtig strandstadje, vol met luxe, pracht en praal. Het zand van het strand is zo fijn dat het piept onder je voeten als je erover loopt. Als ik incheck in Noosa, zie ik Evelien en James weer! Ook Anneloes checkt een uurtje later in en samen besluiten we naar het strand te gaan. De volgende dag ga ik naar het postkantoor om te vragen of mijn creditcard al gearriveerd is. Niet verwacht, maar het is er al! Daarna start ik mijn dag met een kustwandeling is Noosa's National Park. De zee is zo helderblauw dat je er dwars doorheen kunt kijken. Ik zie koala's, zeeschildpadden en een gigantische hagedis! Na drie uur wandelen, beland ik (natuurlijk) weer op het strand. Daar loop ik Evelien tegen het lijf en samen genieten we van het heerlijke weer. De avond sluit ik af samen met Anneloes in de bar van het hostel, tevens om onze laatste avond samen te vieren. Met de belofte elkaar op te zoeken in Nederland nemen we afscheid.

Een paar uur later zit ik alweer met Zara op het strand. Dat is alweer even geleden! Zara heb ik ontmoet in Nieuw Zeeland in Wanaka. Leuk om bij te kletsen naar wat voelt een eeuw geleden. In de avond ga ik uit in de plaatselijke discotheek op mijn super fashionable wandelschoenen. Andere schoenen heb ik nog steeds niet gekocht en teenslippers zijn verboden. Gelukkig kunnen de meeste er wel om lachen en krijg ik zelfs veel complimenten over mijn o zo 'mooie' schoenen.

Nu ben ik inmiddels alweer terug in Brisbane en ingecheckt in mijn hostel. Hier verblijf ik 1 nachtje om morgen de trein te hebben naar Rosewood. Want ja, ik heb een nieuwe baan! Morgen begin ik met werken op een paarden show stable in Merryvale. Ik ben erg benieuwd wat het me gaat brengen, maar ik zie er ontzettend naar uit!

Ik houd jullie op de hoogte!

Dikke kus,
Cecile

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cecile

Actief sinds 22 Jan. 2015
Verslag gelezen: 513
Totaal aantal bezoekers 34890

Voorgaande reizen:

03 Januari 2018 - 03 Januari 2018

New Zealand 2018

29 November 2016 - 29 November 2017

Australië - part two

15 April 2017 - 29 April 2017

New Zealand 2017

12 November 2016 - 29 November 2016

Indonesië

17 Oktober 2016 - 12 November 2016

Vietnam

14 Oktober 2016 - 17 Oktober 2016

Singapore

17 September 2016 - 14 Oktober 2016

Thailand

20 Maart 2015 - 02 Oktober 2015

Australie

31 Januari 2015 - 20 Maart 2015

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: