East Coast Travels - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Cecile Ruijter - WaarBenJij.nu East Coast Travels - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Cecile Ruijter - WaarBenJij.nu

East Coast Travels

Door: Cecile de Ruijter

Blijf op de hoogte en volg Cecile

17 Mei 2015 | Australië, Surfers Paradise

Ik kan niet geloven dat ik er maar een week voorbij is. Als ik zie wat ik meegemaakt heb, de mensen die ik heb mogen ontmoeten en de plaatsen die ik gezien heb... Dus daar gaan we weer!

Mijn eerste verblijf na Sydney was in Port Macquarie. Daar ontmoet ik Anneloes (Nederlands), het komische duo Andrew & Andrew (Engeland) en Tim (Denemarken). Met zijn allen trekken we er vaak op uit en bezoeken op een heerlijke zondag morgen een wijngaard. Na een paar lekkere wijnen geprobeerd te hebben, vervolgen wij onze weg (met veel plezier) naar het koala hospital. Het werk dat een aantal vrijwilligers daar verrichten is inspirerend om te zien! Zoveel zorg wordt er gedragen voor deze beestjes, om ze vervolgens weer in de vrije natuur uit te kunnen zetten.

De volgende dag reis ik verder naar Coffs Harbour met de Greyhound bus. In de avond zie ik daar Andrew & Andrew weer en we besluiten de volgende dag samen verder te rijden met de auto naar Byron Bay. De Engelse enorm droge humor is erg aanstekelijk en lachbuien zijn er dan ook meer dan voldoende. Voordat we vertrekken naar Byron Bay gebruiken we de gratis surfboarden van het hostel, maar meer dan peddelen krijgen we niet voor elkaar. Tijdens onze reis stoppen we op Emerald Beach. Overal op het gras en op het strand zijn er kangaroos! Ze zijn zo gewend aan mensen dat je er tot een meter op af kunt lopen. De kangaroos blijven gewoon zitten. Aaien is natuurlijk niet de bedoeling mensen ;)!

In de avond arriveren we in Byron Bay waar we Anneloes weer zien. De volgende dag besluit ik samen met Anneloes naar haar surfles te lopen. Iemand komt niet opdagen, waardoor ik zijn plek mag hebben en deel kan nemen aan de les! Met enorm veel plezier geven Don (Zwitserland) en Stew (Engeland) de surfles. Iedereen krijgt het voor elkaar om vanaf de eerste golf al te staan! Wat voelt dat geweldig en wat heb ik gelachen! In Byron Bay mag ik genieten van heerlijk weer, waardoor ik veel tijd door breng op het strand. Een beetje bijbruinen was dan ook echt wel weer nodig ;). Tijdens mijn verblijf is Tim inmiddels ook gearriveerd in het hostel en hebben we een nieuwe kamergenoot, Margaux (Frankrijk). Met zijn allen vormen we een ontzettend leuke groep en genieten geregeld van een avondje uit!

Gisteren ben ik meegereden met Evelien (Nederlands) en James (Engeland) naar Surfers Paradise. Evelien had ik ontmoet in Port Macquarie en kwam ik in Byron Bay ook weer tegen. Na een wandeling door de stad, zetten ze mij af bij het hostel. Ik besluit een strandwandeling te gaan maken richting de stad en neem mijn Australische bankpas mee voor het geval ik een supermarkt tegen kom. Dom, dom en nog eens dom natuurlijk... Als ik lekker aan het wandelen ben, merk ik dat mijn pas uit mijn jaszak is gewaaid. Ik ren terug en vraag voorbijgangers of ze het gezien hebben maar helaas... Het lijkt alsof de zee mijn stukje plastic al weggevaagd heeft. Gelukkig krijg ik het voor elkaar om de pas te blokkeren en ja... ontzettend blij met mijn Nederlandse bankpas!

Binnenkort ga ik verder reizen naar Brisbane en proberen om daar weer een baantje te vinden.

Ik houd jullie op de hoogte!
Dikke kus,
Cecile

• 18 Mei 2015 - 13:55

Oom Leo:

Looks like you are an Aussie surfer girl these days.... Good luck with the job hunt!
    Love, Uncle Leo