Welkom in Australie - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Cecile Ruijter - WaarBenJij.nu Welkom in Australie - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Cecile Ruijter - WaarBenJij.nu

Welkom in Australie

Door: Cecile de Ruijter

Blijf op de hoogte en volg Cecile

23 Maart 2015 | Australië, Melbourne

Vandaag schrijf ik mijn eerste blog vanuit Melbourne, Australie; waar dit gigantische land het komende half jaar mijn thuis gaat zijn. De vlucht op vrijdag vanaf Christchurch is goed verlopen. Ik was in tien minuten door de douane van Nieuw Zeeland en ook in Australie (naast de lange wachtrijen) kon ik overal direct doorlopen. Schijnbaar zie ik er dus erg betrouwbaar uit ;)!

Vanuit Melbourne airport heb ik de shuttle bus naar het centrum, waar ik na tien minuten lopen mijn hostel heb op King Street. De eerste drie nachten slaap ik in een 16 bed dorm (slaapkamer). De badkamer en de keuken zijn nu niet echt om van te springen, een lichte heimwee naar schoon Nieuw Zeeland werft zich in mij. Deze heimwee verdwijnt als sneeuw voor de zon als ik de volgende dag meeloop met een gratis wandeltour van 3,5 uur door Melbourne. Deze stad is werkelijk prachtig. Overal zie je een mix van de mooiste historische gebouwen en splinternieuwe skytowers. Melbourne was rondom 1850 de rijkste stad van de wereld, omdat er veel goud gevonden kon worden in dit gebied. Door deze vondsten heeft Melbourne twee ontzettend welvarende periodes gehad; The Gold Rush en Marvelous Melbourne.

Na zes uur gelopen te hebben door de stad, heb ik nog steeds het gevoel nog niet eens 10% gezien te hebben! Terug in het hostel ontmoet ik Fergus (Engeland), samen met hem ga ik naar vrienden die een luxe appartement bezitten in Melbourne. En ja zeker, een dakterras met geweldig uitzicht!

De volgende dag is het open day in Parliament Building. De welvaart van de stad is hier ook weer goed terug te zien. Tevens ben ik het gratis tramvervoer hier aan het uitzoeken. Door de gehele stad kun je gratis de tram pakken, wat mij ontzettend veel uren lopen scheelt! Terwijl ik door de stad loop ontmoet ik Varadha, een vriendelijke jongeman uit India. Hij leidt mij rond in Melbourne en maakt wij wegwijs. Terug in het hostel val ik direct in slaap, want ja met 16 personen in 1 kamer, ben er maar zeker van dat er een paar snurkers tussen zitten.

Vanochtend ben ik verhuisd naar een ander hostel, The Greenhouse Backpackers. Een gigantisch maar schoon hostel, toch even net wat fijner dan King Street. Ook heb ik een Australisch nummer en bankaccount geregeld. Jaja, het 'inburgeren' kan beginnen! :)

Melbourne is werkelijk waar een stad waar ik mij zeker een week kan vermaken (langer moet ook lukken). Bijna alle musea zijn gratis en er is zoveel te ontdekken. Ook al ben ik echt geen 'stadsmeisje', deze stad is in het bezit van een geweldige, bijna magische sfeer. Op iedere straathoek speelt er weer een nieuwe, geweldige straatartiest. Deze bezorgen kippenvel over je gehele lichaam. Wat samen met de prachtige historische gebouwen ervoor zorgt dat iedere straat iets speciaals krijgt.

Nu ga ik snel achter de computer vandaan en ga ik weer genieten van deze stad!

Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cecile

Actief sinds 22 Jan. 2015
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 34919

Voorgaande reizen:

03 Januari 2018 - 03 Januari 2018

New Zealand 2018

29 November 2016 - 29 November 2017

Australië - part two

15 April 2017 - 29 April 2017

New Zealand 2017

12 November 2016 - 29 November 2016

Indonesië

17 Oktober 2016 - 12 November 2016

Vietnam

14 Oktober 2016 - 17 Oktober 2016

Singapore

17 September 2016 - 14 Oktober 2016

Thailand

20 Maart 2015 - 02 Oktober 2015

Australie

31 Januari 2015 - 20 Maart 2015

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: