Een sterrenhemel van wormen - Reisverslag uit Cambridge, Nieuw Zeeland van Cecile Ruijter - WaarBenJij.nu Een sterrenhemel van wormen - Reisverslag uit Cambridge, Nieuw Zeeland van Cecile Ruijter - WaarBenJij.nu

Een sterrenhemel van wormen

Door: Cecile de Ruijter

Blijf op de hoogte en volg Cecile

25 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Cambridge

De dagen in Cambridge zijn iets rustiger dan mijn voorafgaande backpackdagen. Ik vind het niet erg, want er is zoveel te doen hier in Nieuw Zeeland. En een middag in de tuin liggen met een goed boek en een heerlijk zonnetje, is natuurlijk geen straf!

Na eerst nog even gebeld te hebben met het thuisfront, heb ik dinsdag om half 9 de bus gepakt naar de Waitomo Caves. Tijdens mijn overstap in Hamilton zag ik Stefanie en Nick, een koppel dat ik ontmoet heb in Whitianga. Een gezellig weerzien! In Waitomo heb je ontzettend veel grotten en veel daarvan zijn bedekt met ja zeker... gloeiwormen! Om 10:50 was ik met de bus in Waitomo, waarbij ik direct door liep naar het boekingsbureau. Alleen het bezoek aan de Waitomo caves duurde maar 45 minuten, dus ik koos voor een tour van drie uur waarbij je twee grotten ging bezoeken. Er was eigenlijk pas weer plaats om 2 uur in de middag, maar na een telefoontje van het informatiebureau, mocht ik als ik nu naar buiten rende en in het witte busje sprong, met de tour van 11 uur mee. We waren met 12 man en ik mocht gezellig helemaal vooraan in het busje naast de tourguide.

We reden 25 minuten door een prachtig landschap, van bergen, rotsen en boerderijen. Je zal hier maar leven! Ten eerste bezochten we 'the cave of spirits' (de grot van de goden). Midden in de grot bevond zich een prachtige 'kathedraal', waar wij ons nog even verstopten in het donker, om een andere groep de stuipen op het lijf te jagen. Ik was erg blij dat ik niet in die andere groep zat ;). Op verschillende plekken in deze grot lagen botten van geiten of koeien die de grot ingevallen waren en geen uitweg meer konden vinden. Jaren geleden is er een fossiel gevonden van een vogel uit de prehistorie. Deze was 3,5 meter groot! Na deze prachtige grot, kregen we warme chocomel en koekjes. Hoe gezellig, samen met mijn 12 amerikanen en de Maori tourguide :)!

Daarna vervolgden wij onze weg naar de Waitomo Caves. We kregen een helm met een lampje en liepen door het pikkedonker. Vervolgens stapten we in een klein bootje en de tourguide vaarden ons onder de sterrenhemel van gloeiwormen door. Het is echt ontzettend mooi om te zien. Ik heb geprobeerd een foto te maken, maar het is onmogelijk om op beeld te krijgen, wat je ogen kunnen zien. Wat deze ervaring eigenlijk alleen maar mooier maakt. Het is daadwerkelijk adembenemend mooi.

Eenmaal terug in Waitomo begon ik na een rustpauze, aan mijn wandeling van 2,5 uur. Dwars door de weilanden, klimmend over rotsen. Niets anders horen dan mijzelf, de wind en een aantal krekels. Onderweg maak ik nog een aantal Nederlandse vrienden, namelijk de koeien! Na iets meer dan een uur wandelen door de weilanden, kwam ik aan bij een 'loop' (ronde) dwars door de grotten heen. Ik liep over houten platforms twintig tot dertig meter boven de grond, waar het water onder mij, tegen de kanten van de rotsen aan sloeg. Wat een natuurgeweld! Voor mijn wandeling terug had ik nog 1,5 uur totdat mijn bus vertrok, dus dat was even haasten. Tenminste dat dacht ik, eenmaal terug had de bus nog vertraging en heb ik nog drie kwartier kunnen wachten.

Gisteren heb ik de bus gepakt naar Hamilton, waar ik de Hamilton Gardens heb bezocht. Dit zijn prachtig aangelegde tuinen en allemaal gratis te bezoeken. Wat ik daadwerkelijk niet begrijp, als je ziet hoeveel werk de personen in de tuinen steken.

Al met al, het blijft hier genieten. Vanaf zondag 1 maart reis ik verder naar Wellington, om op 3 maart de ferry te pakken naar het zuidereiland.

Ik houd jullie op de hoogte!
Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cecile

Actief sinds 22 Jan. 2015
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 34871

Voorgaande reizen:

03 Januari 2018 - 03 Januari 2018

New Zealand 2018

29 November 2016 - 29 November 2017

Australië - part two

15 April 2017 - 29 April 2017

New Zealand 2017

12 November 2016 - 29 November 2016

Indonesië

17 Oktober 2016 - 12 November 2016

Vietnam

14 Oktober 2016 - 17 Oktober 2016

Singapore

17 September 2016 - 14 Oktober 2016

Thailand

20 Maart 2015 - 02 Oktober 2015

Australie

31 Januari 2015 - 20 Maart 2015

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: